وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 3 مرداد 1394 ساعت 08:45   |   کد مطلب: 15393
سير در مقابل سرطان نيز از شما محافظت مي کند. سير يکي از قديمي ترين گياهاني است که گفته مي شود خواص ضد سرطاني دارد. در گذشته مصريان و پزشکان هندي از سير براي درمان تومرها استفاده مي نمودند.

به گزارش نافع، فوايد سير در عفونت هاي قارچي و ميکروبي

تحقيقات پزشکي نقش سير را به عنوان يک آنتي بيوتيک طبيعي نيز تاييد مي کند. در 1983، دکتر لاو در مجله فرضيه پزشکي مي نويسد، "عصاره سير فعاليت بسيار وسيع ضد ميکروبي را درمقابل باکتري ها و قارچ هاي بسيار زيادي نشان مي دهد...چون بسياري از موجودات ميکروسکوپي که به عصاره سير حساسيت نشان داده اند، ازنظر پزشکي قابل توجه هستند، سير نقش بسيار مهمي بعنوان يک عامل درماني خواهد داشت."

يکي از روش هاي فعاليت سير از طريق تقويت سلول هاي فاگوسيتوز (سلول هاي بيگانه خوار)، توانايي گلوبول هاي سفيد براي مقابله با عفونت ها و بيماري ها مي باشد. يکي ديگر از اين راه ها، از طريق تحريک سلول هاي ايمني مثل ماکروفاژها و سلول هاي T براي مقابله با باکتري ها و عفونت هاي ويروسي و تنظيف سلول هاي سرطاني مي باشد.

ترکيبات فعال

در طبيعت، سير خام فعاليت بيولوژيکي بسيار پاييني دارد. اما وقتي شما با خرد کردن، پختن، يا جويدن آن، بوته سير را تخريب مي کنيد، آنزيم آليناز فوراً آلين را به آليسين تيديل مي کند که آن رايحه را به سير مي بخشد.

زماني تصور مي شد که آليسين اصلي ترين ترکيب فعال سير است. اما امروز محققان دريافته اند که آليسين به سرعت اکسيد مي شود. بيش از 100 ترکيب فعال بيولوژيکي حاوي سولفور، پروتئين ها، و ساپونين، در نتيجه اين اکسيد شدن به وجود مي آيد. با اينکه آليسين هنوز هم نشانگر قدرت و توانايي سير مي باشد، اما تحقيقات اس- آليلسيستئين و ساير ترکيبات را از جمله مهمترين ترکيبات درماني موجود در سير ميدانند.

حال ميخواهيد بدانيد که سير را چطور بايد مصرف کنيد؟ در اکثر تحقيقات علمي از عصاره استاندارد شده سير به شکل روغن يا کپسول استفاده مي شود. اما مي توان گفت که تقريباً همه اشکال سير خواص و فوايد خود را دارند. اگر از مزه سير لذت مي بريد، مي توانيد به طور آزاد از آن در غذاهاي خود استفاده کنيد. اما اگر مزه يا بوي آنرا دوست نداريد، مي توانيد از کپسول هاي آن استفاده کنيد که فاقد بو و مزه طبيعي سير است. سير به هر صورت که استفاده شود، فوايد بسياري را عايدتان خواهد کرد.

 

 

برداشت سیر در همدان
برداشت سیر در همدان
برداشت سیر در همدانبرداشت سیر در همدان
برداشت سیر در همدان
برداشت سیر در همدان
برداشت سیر در همدان
برداشت سیر در همدان
برداشت سیر در همدان
برداشت سیر در همدان
برداشت سیر در همدان
برداشت سیر در همدان
برداشت سیر در همدان
برداشت سیر در همدان

دیدگاه شما