وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 6 تير 1394 ساعت 13:41   |   کد مطلب: 15004
 7هکتار از مراتع تویسرکان طعمه حریق شد
رئیس منابع طبیعی تویسرکان از آتش گرفتن هفت هکتار از مراتع شهرستان تویسرکان در شب گذشته خبرداد.

به گزارش نافع، «محمدباقر دباغی» در گفت و گو با خبرنگار رودآور، به اشاره به اینکه ظهر و شب روز گذشته هفت هکتار از مراتع روستای باباپیرعلی شهرستان تویسرکان طعمه حریق شد، گفت: یگان حفاظت منابع طبیعی پس از کسب اطلاع در محل حاضر شده و آتش را مهار و خاموش کردند.

وی با بایان اینکه علت آتش سوزی تاکنون مشخص نشده است، اظهار کرد: گرچه می گویند این آتش سوزی بر اثر گرم شدن هوا و ورود به فصل گرم سال و یا کاهش بارندگی در سال های اخیر و خشکسالی شاید رخ داده باشد، اما در این مورد صحت ندارد.

رئیس منابع طبیعی تویسرکان افزود: آتش سوزی هایی که گاه گاه در مراتع تویسرکان رخ می دهد عمدتا به علت بی احتیاطی و سهل انگاری افرادی است که در مراتع عبور و مرور می کنند رخ می دهد و نه به دلیل گرم شدن هوا، چرا که در تویسرکان درجه دمای هوا به میزانی که سبب آتش سوزی شود بالا نمی رود.

دباغی با درخواست از مردم که برای حفظ مراتع تویسرکان به هشدارهای منابع طبیعی توجه کنند، گفت: لازم است که مردم در راستای جلوگیری از آتش سوزی های این چنینی که عمدتا برای تفریح آتش به پا می کنند، پس از تفریح از خاموش شدن آتش به صورت کامل مطمئن شود.

وی تصریح کرد: همچنین ضروری است که مردم در روزهایی که وزش باد است نیز از برپا کردن آتش به جد خودداری کنند چرا که همین باد سبب افتادن آتش به جان مراتع می شود.

انتهای پیام/ح

 

دیدگاه شما