وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 16 خرداد 1394 ساعت 10:15   |   کد مطلب: 14698
	دستگاه های فرهنگی با هم افزایی بیشتر در تبیین اصول شخصیتی امام وارد میدان شوند
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان خواستار تعامل و هم افزایی بیش از پیش دستگاه های فرهنگی در راستای تبیین جامع اصول شخصیتی امام خمینی(ره) شد.

به گزارش نافع، «فاضل عبادی» در گفت و گو با خبرنگار رودآور، درباره سخنان اخیر مقام معظم رهبری در حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران،  گفت: مقام معظم رهبری در این سخنرانی بیشتر بر اصول و مواردی تأکید داشتند که در فرمایشات امام راحل(ره) به طور مکرر بیان شده است.

وی اظهار کرد: دستگاه های فرهنگی در راستای تبیین شخصیت حقیقی امام خمینی(ره) مسئول هستند و در این زمینه تلاش می کنند تا با تدوین برنامه های مختلف نقشی اساسی در شناساندن ابعاد ارزشمند امام(ره) داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه برگزای مسابقات مختلف با محوریت کتاب های امام خمینی(ره) از جمله مواردی است که از سوی ارشاد برای نشان دادن خط و مشی امام به نسل جوان صورت می گیرد، افزود: همه ساله نیز همزمان با ایام سالگرد ارتحال امام(ره)، پوستر و بنرهایی با موضوعات و عناوینی ویژه که در راستای تبیین شخصیت والای امام(ره) است توزیع می شود.

عبادی عنوان کرد: کتاب هایی که امام(ره) مؤلف آن ها است نیز به خوبی جمع آوری و در سطح کشور توزیع شده است که از این میان می توان به چاپ صحیفه نور شامل مجموعه کاملی از سخنرانی های بنیانگذار انقلاب اسلامی، اشاره کرد.

وی به وجود کتاب های امام خمینی(ره) در تمامی کتاب خانه های استان نیز اشاره و ابراز کرد: دستگاه های فرهنگی تلاش می کنند اندیشه های امام به ویژه ارزش های اصولی و شخصیت حقیقی ایشان به درستی تبیین شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان تصریح کرد: مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) که در این زمینه کتاب های متعددی از امام(ره) منتشر کرده اند می توانند در راستای ترویج نهضت و گفتمان امام خمینی(ره) گام های مؤثری بردارند.

عبادی یادآور شد: اثبات اسلام ناب محمدی و نفی اسلام آمریکایی، اعتماد به وعده‌ی الهی و بی‌اعتمادی به قدرتهای مستکبر و زورگوی جهانی، اعتقاد به اراده مردم و نیروی مردم و  مخالفت با تمرکزهای دولتی، حمایت از محرومان و مستضعفان و مخالفت با خوی کاخ‌نشینی، مخالفت صریح با جبهه‌ی قلدران بین المللی و مستکبران، اعتقاد به استقلال ملی و رد سلطه پذیریو تکیه بر وحدت ملی و توجه به توطئه های تفرقه افکن هفت اصلی بودند که مقام عظمای ولایت بر آن تأکید داشتند در رابطه با شخصیت امام راحل(ره) در جامعه به طور کامل پرداخته شود.

وی خاطر نشان کرد: در این راستا می طلبد که تمامی دستگاه های فرهنگی با هم افزایی و تعامل برای تدوین برنامه هایی منسجمی برای تبیین شخصیت اصولی امام(ره) وارد میدان شوند و وظیفه ما نیز همین است.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما