وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 8 خرداد 1394 ساعت 12:38   |   کد مطلب: 14594
نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت:کشتار زنان و کودکان درسوریه و یمن نمونه بازار عمل فاسد است که عالم را تباه کرده، دل‌ها را خون و چشم‌ها را اشک‌بار می‌کند.

به گزارش نافع، حجت الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد عصر دیروز ‌مراسم یادبود سالگرد شهیدان سید جعفر و سید باقر حجازی در مسجد مهدیه همدان برگزار شدافزود:کسی که عمل فاسد انجام می‌دهد ابتدا خود را تباه می‌کند، و عمل فاسد، غذای گسترش فساد در جامعه است و فردی که عمل صالح ندارد، نه تنها به خود بلکه به خانواده و جامعه نیز آسیب وارد می‌کند.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در این مراسم به برشمردن صفات بارز انسان کامل و رسیدن به شجره طیبه پرداخت و اظهار کرد: انسان کامل که همچون درختی میوه‌هایش به بار نشسته، فضای زندگی بشر را زیبا کرده و رمز بقای بشر است.

حجت الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد با بیان اینکه  بشر همواره از انسان کامل بهره می‌برد، افزود: شهدا شجره پاک، پر ثمر و ارزشمند در حیات و زندگی انسان هستند.

وی با بیان اینکه اعتقادات در درون انسان به منزله ریشه درختان می‌ماند، تصریح کرد: آنهایی که مبنای اعتقادی سستی دارند مانند بوته بی‌ریشه‌ای با کمترین جریان آب از خاک در می‌آیند.

نایب رئیس مجلس با تأکید بر اینکه انسان کامل با تمام وجود خدا را درک می‌کند، ادامه داد: ریشه و اساس استحکام عقیده در بندگی خدا و ترک گناه است.

وی با بیان اینکه تقویت ایمان انجام گناه را در ماه مبارک رمضان کاهش می‌دهد، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) همواره در هر شرایطی چون تبعید، زندان، کرسی تدریس، و حتی در هنگام پرواز به سمت ایران و در اوج قدرت و شهرت همان فرد با تواضع و فروتن در مقابل خدا است.

ابوترابی‌فرد در ادامه اظهار کرد: امروز مالک اشترهایی چون سید حسن نصرالله‌ها در کنار رهبر معظم انقلاب و در مقابل جهان استکبار ایستاده‌ و به انواع فضایل اخلاقی منور هستند.

وی با تأکید بر اینکه مدرسه اخلاق دفاع مقدس را خلق کرد، افزود: ما نمی‌‌توانیم عقیده افراد را توجه کنیم اما اخلاق، ایثار و استقامت را نادیده بگیریم که بر گرفته از عقاید آنان است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استقامت را دشمن در دفاع مقدس دید و به ناچار آن را ستایش کرد، گفت: فساد عالم به اعمال بشر تابع شیطان است و عمل فاسد عالم را فاسد می‌کند.

وی تصریح کرد: آنچه امروز در سوریه، یمن و بخشی از دنیای اسلام به دست ستمکاران رخ می‌دهد، نمونه بازار عمل فاسد است که عالم را تباه کرده، دل‌ها را خون و چشم‌ها را اشک‌بار می‌کند.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه کسی که عمل فاسد انجام می‌دهد ابتدا خود را تباه می‌کند، ادامه داد: عمل فاسد، غذای گسترش فساد در جامعه است و فردی که عمل صالح ندارد، نه تنها به خود بلکه به خانواده و جامعه نیز آسیب وارد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه فردی که در جامعه آراسته به عمل صالح نیست، به نظام آسیب می‌زند، خاطرنشان کرد: همه به ویژه مسئولان باید مراقب باشند تا عمل فاسد از آنان رخ ندهد که به فساد جامعه بینجامد.

نماینده مردم تهران در خانه ملت با اشاره به اینکه انسان‌ها با عمل صالح تغذیه می‌شوند، گفت: امروز خون شهدا خوراک مقاومت اسلامی در لبنان، یمن، بحرین، عراق، ایران اسلامی و سایر نقاط است.

وی با تأکید بر اینکه بالاترین عمل صالح، شهادت در راه خداست، یادآور شد: ایران به خاطر خون شهدا و ایثارگری رزمندگان، جانبازان و آزادگان زنده و جاوید است.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه عزت ایران از عمل صالح است، افزود: عمل نقطه کمال است و عمل صالح جز با اتکا به ایمان و عقل پاک به وجود نخواهد آمد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شهیدان در قرب الهی به حیات خود ادامه می‌دهند لذا هر لحظه شهید اوج می‌گیرد چرا که آثار عمل صالحش به او باز می‌گردد.

منبع:فارس

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما