وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 25 ارديبهشت 1394 ساعت 12:02   |   کد مطلب: 14403
وزیر خارجه عربستان مدعی شد: به رغم نقض آتش‌بس در یمن خویشتن‌داری می‌کنیم!
وزیر امور خارجه عربستان مدعی شد کشورش در مقابل نقض آتش‌بس پنج روزه در یمن با هدف ارسال کمک‌های بشردوستانه، از خود خویشتن‌داری به خرج می‌دهد.

به گزارش نافع، باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: عادل جبیر -- وزیر امور خارجه عربستان سعودی -- با اشاره به ده‌ها مورد حمله و شلیک راکت در شهرهای مرزی نجران و جیزان عربستان و درگیری در یمن مدعی شد: «ما اعلام کردیم به شرطی به آتش بس پنج روزه پایبند خواهیم بود که حوثی ها نیز به آن پایبند باشند. متاسفانه اکنون این گونه نیست.»

وی این سخنان را در حاشیه اجلاس کمپ دیوید در شمال واشینگتن بیان کرد. در اجلاس کمپ دیوید آمریکا و شش کشور عضو شورای همکاری خلیج (فارس) از جمله امارات، بحرین، عربستان، کویت ، عمان و قطر حضور داشتند.

وزیر خارجه عربستان تصریح کرد: «ما از شلیک خودداری و خویشتن داری می کنیم. امیدواریم حوثی ها نیز به موارد آتش بس پایبند باشند و اگر می خواهند آتش بس وجود داشته باشد، به رفتار تهاجمی خود پایان دهند.»

این آتش بس پنج روزه قابل تمدید از شامگاه سه شنبه و با هدف اعزام کمک برای مردم یمن که با مشکلات زیادی مواجه اند، آغاز شد. جبیر افزود: «ما شاهد رعایت آتش بس نیستیم و به ارزیابی اوضاع ادامه می دهیم. ما اوضاع را از نزدیک پیگیری می کنیم و در مورد اقدام مناسب تصمیم گیری خواهیم کرد.»

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما