وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 14 ارديبهشت 1394 ساعت 21:40   |   کد مطلب: 14260
به علت خشکسالی کشاورزان زحمتکش را آزار ندهیم
نماینده مردم اسدآباد در مجلس با اشاره به مشکلات عدیده کشاورزان گفت: به علت خشکسالی و بحران کم آبی به اندازه کافی کشاورزان با چالش مواجه هستند و نباید با کاهش سهمیه آب و اعمال برخی اهرمها این قشر زحمتکش را آزار بدهیم.

به گزارش نافع، بهروز نعمتی روز دوشنبه در کارگروه امور اقتصادی و تولیدی اسدآباد افزود: در قانون بودجه سال 94 هر آنچه که لازمه بخش کشاورزی بوده گنجانده شده است و به محض ابلاغ اعتبارات کمکهای خوبی به بخش کشاورزی انجام خواهد شد .

وی با اشاره به مشکلات عدیده کشاورزان گفت: به علت خشکسالی و بحران کم آبی به اندازه کافی کشاورزان با چالش مواجه هستند و نباید با کاهش سهمیه آب و اعمال برخی اهرمها این قشر زحمتکش را آزار بدهیم.

نعمتی اظهار کرد: شهرستان اسدآباد در اجرای سامانه نوین آبیاری رتبه نخست کشور را دارد به طوری که سال گذشته دو هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی به این سامانه تجهیز شد.

وی با اشاره به پرداخت 85 درصد از هزینه آبیاری تحت فشار توسط دولت خاطرنشان کرد: متاسفانه تاکنون 100هکتار از باغات شهرستان به سامانه آبیاری کم فشار مجهز شده است که باغداران شهرستان نیز باید از این فرصت استفاده کرده و از تسهیلات ویژه دولت بهره مند شوند.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به تازگی در اجرای قانون تغییر کاربری اراضی مشکلاتی برای کشاورزان ایجاد شده که لازم است با ظرافت خاصی این قانون اعمال شود تا کمترین آسیب و نارضایتی در بین کشاورزان دیده شود.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما