وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 18 اسفند 1393 ساعت 13:37   |   کد مطلب: 13393
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري همدان خبر داد:
افتتاح تقاطع پيامبر اعظم(ص) در آستانه سال نو
افتتاح تقاطع پيامبر اعظم(ص) در آستانه سال نو
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري همدان از افتتاح بخش روگذر و ميدان‌گاهي زيرگذر تقاطع غيرهمسطح پيامبر اعظم(ص) تا پیش از پايان سال جاری خبر داد.

به گزارش نافع، عباس صوفی اضافه كرد: كل زيرگذر نیز تا پايان ارديبهشت سال 94 راه‌اندازي خواهد شد.

 وی از آمادگي صد درصد حوزه ترافيكي شهرداري و خدمات شهري براي انجام طرح ترافيكي مناسب در آرامستان براي شب جمعه آخر سال خبر داد و گفت: در ورودي باغ‌بهشت از سمت بلوار آيت‌ا... موسوي مشكلاتي وجود دارد كه مي‌توان با تردد اتوبوس‌ها داخل باغ بهشت به صورت رايگان از سختي تردد با خودروهاي شخصي در باغ بهشت كاست.

مديرعامل سازمان اتوبوسراني همدان نيز با بيان اينكه حجم اصلي تردد با اتوبوس در پنجشنبه آخر سال در خيابان شهدا شكل مي‌گيرد، گفت: اتوبوس‌ها از ابتداي خيابان شهدا حركت مي‌كنند و از ورودي بلوار آيت‌ا... موسوي وارد مي‌شوند كه توقف، سوار و پياده كردن مسافر در اين نقاط بايد ساماندهي شود.

عباس مرادي از خدمات‌رساني ويژه اتوبوس‌ها به مردم از ميدان رسالت تا باغ بهشت در اين روز خبر داد و افزود: محوطه اتوبوس‌ها و توقف آنها بايد از وسايل شخصي جداسازي شود تا دچار گره ترافيكي نشويم.

رئيس اوقاف و امور خيريه شهرستان همدان نيز با بيان اينكه سال گذشته 40 هزار وسيله نقليه با 300 هزار نفر جمعيت در پنجشنبه آخر سال وارد باغ بهشت شدند، گفت: امسال پيش‌بيني مي‌شود 30 هزار وسيله نقليه به آرامستان همدان وارد شوند.

حجت‌الاسلام حسن رضوي با اشاره به تدفين 98 هزار و 500 نفر در باغ بهشت همدان از سال 1344 تاكنون اضافه كرد: در محدوده آرامستان دو چاه 40 ساله داريم اما اكنون از آب شهري استفاده مي‌كنيم و روزانه يك خودروي 20 هزار ليتري براي تأمين آب وارد آرامستان مي‌شود.

فرماندار همدان نیز با اشاره به اينكه در پنجشنبه آخر سال حدود 30 هزار خودرو و جمعيتي حدود 250 هزار نفر وارد آرامستان همدان مي‌شوند، گفت: بايد در اين روز مديريت ترافيكي مناسبي داشته باشيم و سرويس حمل و نقل عمومي فعال‌تر شده و مردم به استفاده از وسايل نقليه عمومي ترغيب شوند.

علي تعالي از برگزاري جلسه‌اي با حضور دستگاه‌هاي خدمات‌رسان در باغ بهشت همدان خبر داد و افزود: در اين جلسه جانمايي پارك خودروهاي شخصي و عمومي و مسيرهاي ورود و خروج به آرامستان تعيين مي‌شود.

وي، مهمترين مشكل آرامستان در پنجشنبه آخر سال را تردد خودروها از محورهاي خروجي خواند و گفت: سال گذشته تردد خودروها براي خروج از باغ بهشت در شأن مركز استان نبود و مردم خيلي گرفتار شدند، اما امسال بايد اين نقاط ضعف برطرف شوند.

مدير حمل و نقل و ترافيك استانداري همدان نيز با بيان اينكه در پنجشنبه آخر سال تردد وسايل نقليه خارج از ظرفيت فضاي باغ بهشت صورت مي‌گيرد، گفت: در اين روز شاهد اغتشاش و سردرگمي مردم در باغ بهشت همدان هستيم كه تعيين مسيرهاي حركت با نصب بنرها مي‌تواند در بهبود اين وضعيت مؤثر باشد.

اميررضا يوسفيان تداخل ناوگان حمل و نقل عمومي با وسايل نقليه شخصي را منجر به ايجاد اغتشاش دانست و افزود: بايد خارج از سايت باغ بهشت مكاني براي پارك خودروها تعيين شود و خروجي ناهموار و غبارآلود آرامستان نيز ساماندهي گردد.

وي تأكيد كرد: اگر آرامستان گنجايش پارك خودروها را ندارد بايد ورودي آن بسته شود.

انتهای پیام/م

دیدگاه شما