وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 13 دى 1393 ساعت 21:33   |   کد مطلب: 12003
راه نجات وابستگی  ایران به نفت؛ بکارگیری الگوی اقتصاد مقاومتی است
نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقتصاد کشور با وابستگی به نفت دچار بیماری مزمن است، گفت: تنها راه نجات از این وابستگی بکارگیری الگوی اقتصادی مقاومتی است.

به گزارش نافع به نقل از رودآور، محمدمهدی مفتح در دوره بصیرت و اقتصاد مقاومتی ویژه متربیان حلقه های صالحین بسیج فرهنگیان تویسرکان، به نام گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: با نگاهی اجمالی به نام‌گذاری های سال های اخیر از سوی رهبری، بی تردید متوجه عمق حساسیت رهبر معظم انقلاب به مسائل اقتصادی می‌شویم، حساسیتی که می توان گفت در سال‌های اخیر رنگ هشدار به خود گرفته است.
وی، کشورمان را برخوردار از ظرفیت‌های بالقوه اقتصادی دانست و افزود:  اما باید اعتراف کرد که این ظرفیت های بالقوه هرگز نتوانسته اند آن طور که شایسته این کشور است، به صورت بالفعل در آمده و دغدغه‌های اقتصادی را رفع کنند.

اقتصاد ایران با وابستگی به نفت، بیماری مزمن دارد/نفت ابزاری سیاسی در دستان استکبار

نماینده مردم تویسرکان در خانه ملت با بیان اینکه دشمن نیز از همین حربه استفاده کرده و به جنگ اقتصادی آمده و با افزایش تحریم ها و کاهش قیمت نفت به ویژه در ماه های اخیر جنگی نابرابر به راه انداخته است، گفت:  اگر چاره ای اندیشیده نشود به بهانه همین کاهش قیمت نفت، کشور در مسیر رکود و رشد منفی اقتصادی قرار می گیرد و این اقتصاد یک نقطه ضعف بزرگ است. 

مفتح با اشاره به اینکه وابستگی به نفت، اقتصاد ایران را دچار بیماری مزمن کرده است، مهمترین مشکل اقتصادی کشورمان را همین وابستگی دانست و تصریح کرد: در جهان امروز نفت کالای سیاسی است که قیمت آن توسط عواملی خارج از ایران تعیین می شود و با تغییر سیاست ها قیمت آن نیز تغییر می کند.

وی با بیان اینکه هر عقل سلیمی به دنبال از بین بردن وابستگی اقتصادی به نفت است، اظهار کرد: با نگاهی به کشور ترکیه و اقتصاد توسعه یافته آنان بدون داشتن منابع نفتی که حتی گاز خود را از ایران تأمین می کند، می توان پی برد که اقتصاد ایران نیز می تواند با توجه به ظرفیت های داخلی خود را از وابستگی به نفت رهایی بخشد.

ضرورت بکارگیری اقتصاد مقاومتی از سوی مسئولان 

مفتح با تأکید بر اینکه اگر مسئولان الگوی اقتصاد مقاومتی را به کار ببرند شاهد پیشرفت اقتصادی خواهیم بود، افزود: باید سرمایه گذاری ها به گونه ای انجام شود، که تنها سرمایه های کشور را به فروش نرسانیم بلکه با برنامه ریزی صحیح و منطقی، سرمایه ها را تبدیل به سرمایه کنیم تا نسل های آینده متضرر نشوند.

وی با تأکید بر اینکه اقتصاد ما باید بر مبنای الگوی اقتصاد مقاومتی باشد، تصریح کرد: چیره شدن بر همه مشکلات اقتصادی، عقب راندن و شکست دادن دشمنان، حفظ دستاوردهای نظام، تداوم بخشیدن به پیشرفت های علمی و اقتصادی و رسیدن به افق چشم انداز 20 ساله، همه و همه در گرو بکارگیری الگوی اقتصاد مقاومتی در کشور است.
نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی، اقتصادی ریاضتی نیست، بلکه الگوی اقتصاد مقاومتی بارها از سوی رهبری تبیین شده است، افزود: در کلام رهبری اقتصاد مقامتی، یعنی اقتصادی بومی، پیشرو، مولد و درونزا، عدالت‌بنیان و دانش­‌بنیان که در آن به توانمندسازی بخش خصوصی و  مصرف تولیدات داخلی در حمایت از تولید ملّی تأکید شده است.

مفتح با بیان اینکه بر اساس قانون برنامه پنجم باید حداقل ۲۰ درصد درآمد نفتی هر سال به صندوق توسعه ملی واریز و صرف تولید و صنعت شود، افزود: این اقدام در راستای حفظ سرمایه ها برای نسل های آینده صورت می گیرد.

عدالت مالیاتی باید در کنار اقتصاد مقاومی باشد

وی ابراز کرد: برای رسیدن به توسعه اقتصادی، علاوه بر داشتن الگوی اقتصاد مقاومتی باید عدالت مالیاتی نیز به خوبی در جامعه اجرا شود.

فرهنگ سازی در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی ضرورتی انکار ناپذیر

نماینده مردم تویسرکان در خانه ملت افزود: ابعاد مختلف نقشه کلان راه کشور در شعار سال یعنی «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» تبیین شده است چرا که جامعه نیاز به برنامه ریزی های منطقی برای فرهنگ سازی اصلاح الگوی مصرف و اجرای صحیح و کامل اقتصاد مقاومتی دارد.

به گزارشرودآور، دوره بصیرت و اقتصاد مقاومتی ویژه متربیان حلقه های صالحین بسیج فرهنگیان تویسرکان که به همت بسیج فرهنگیان این شهرستان برگزار شد که برگزاری کلاس آموزشی با محوریت دجالواره اقتصاد مقاومتی، بررسی و تحلیل گروه های تکفیری و داعش و سبک زندگی اسلامی بخشی از برنامه های این دوره بود.

انتهای پیام/ح

 

دیدگاه شما