وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 10 آذر 1393 ساعت 21:31   |   کد مطلب: 11324
عقد عادی بدون ثبت در دفاتر اسناد رسمی جرم است
دادستان ویژه روحانیون غرب کشور به برخی از مسائلی که موجب تضعیف موقعیت روحانیون می شود گفت: جاری کردن صیغه عقد باید در دفاتر اسناد رسمی انجام شود و عقد عادی از نظر قانون جرم محسوب می شود.

به گزارش نافع، حجت الاسلام اکبر بیگلری در همایش روحانیون طرح هجرت و مستقر استان همدان اظهار کرد: هیچ فردی حق توهین و اهانت به مذاهب دیگر را ندارد و افرادی که اقدام به توهین به دیگر مذاهب می کنند مسلمان و شیعه نیستند.

وی افزود: امروز دشمنان با تفرقه افکنی بیشترین استفاده را از این وضعیت در کشور های مسلمان کرده اند.

وی اضافه: بروز تفکر و عقایدی همون سر بریدن شیعیان و جنایات هایی که در کشور های مسلمان به وسیله داعش و طالبان انجام می شود نشان می دهد که در حقیقت افرادی که به دیگر مذاهب اهانت می کنند آب به آسیاب دشمن می ریزند.

وی تصریح کرد: امروز با پول های استکبار جهانی در آمریکا و لندن حوزه های علمیه شیعی تشکیل می شود که توسط افراد طلبه نما مقدسات دیگر مذاهب را به باد ناسزا می گیرند و کتاب و مقاله می نویسند که موجب به وجود آمدن گروه های همچون داعش و القاعده می شود.

دادستان ویژه روحانیت در غرب کشور گفت: استکبار جهانی امروز با تفرقه افکنی حضور فیزیکی خود را در منطقه حفظ کرده و ثروت مسلمانان را به غارت برده و به مسلمانان القا می کنند که توانایی حکومت داری را ندارند.

وی افزود: افرادی که به دیگر مذاهب توهین می کنند در حقیقت همان افراد تحجر گرایی هستند که علم جدایی دین از سیاست را در زمان انقلاب به پا کردند.

حجت الاسلام بیگلری تاکید کرد: این وظیفه روحانیت است تا نسل جوان را با توطئه های دشمنان آگاه کنند.

وی در ادامه کمرنگ شدن درس اخلاق در حوزه ها را از دیگر آسیب ها عنوان کرد و افزود: درس اخلاق برای روحانیت همچون آب برای ماهی است و باید درس اخلاق مورد توجه روحانیون قرار گیرد.

وی شبه افکنی توسط گروه های گمراه را از دیگر آسیب ها عنوان کرد و گفت: امروز این گروه ها با شبه افکنی و تفسیر آن درصدد ایجاد رخنه در اعتقادات مردم هستند و روحانیون و علما باید با استفاده از فنون پیشرفته و مطالعه درصدد آگاهی جامعه تلاش کنند.

دادستان ویژه روحانیون غرب کشور در ادامه به برخی از مسائلی که موجب تضعیف موقعیت روحانیون می شود گفت: جاری کردن صیغه عقد باید در دفاتر اسناد رسمی انجام شود و عقد عادی از نظر قانون جرم محسوب می شود.

حجت الاسلام بیگلری با بیان اینکه عقد عادی بسیاری از خانواده را دچار چالش می کند تاکید کرد: روحانیون باید ازدواج افراد را بلافاصله در دفتر اسناد رسمی ثبت کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه مبلغان و روحانیون لباس دین بر تن دارند تاکید کرد: باید رفتار آنها الگو برای جامعه باشد.

وی حفظ نظام را از اهم واجبات عنوان کرد و گفت: روحانیون علما و مبلغان باید برای حفظ نظام تلاش کنند.

انتهای پیام/ر.ح

دیدگاه شما