وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 21 مهر 1393 ساعت 14:56   |   کد مطلب: 10111
 آیین بازخوانی واقعه غدیر در همدان آغاز شد
آیین بازخوانی واقعه غدیر با حضور 700هنرور روز یکشنبه در اردوگاه شهید شهبازی همدان آغاز شد و برگزاری این آیین به مدت سه روز در همدان ادامه دارد.

به گزارش نافع، معاون فرهنگی سپاه ناحیه همدان در حاشیه برگزاری این آیین گفت: بازسازی واقعه غدیر با به نمایش گذاشتن سازه های تاریخی از فضای شهر مکه با حضور 700 هنر ور به مدت سه روز در همدان برگزار می شود.

'صادق نظری' تصریح کرد: آیین بازخوانی واقعه غدیر روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه هفته جاری از ساعت 15 در اردوگاه شهید شهبازی همدان اجرا می شود.

وی سرمایه گذاری برای تبیین واقعه غدیر در بین جوانان را از مهمترین اهداف برنامه های دهه ولایت دانست و گفت:در این راستا واقعه غدیر خم به صورت نمادین در همدان بازسازی شده است.

معاون فرهنگی سپاه ناحیه همدان اظهار کرد:بازسازی واقعه غدیر که در بسیاری از شهرهای کشور انجام شده تاثیر بسزایی در آشنایی جوانان و نوجوانان با فرهنگ ولایت دارد و این برنامه از فعالیت های تاثیرگذار فرهنگی و دینی در کشور است.

وی گسترش فرهنگ ولایت، تعمیق هویت دینی در جامعه و آماده سازی محیط برای امکان درک قوی تر اصول و مبانی اسلامی بخصوص ولایت فقیه را از اهداف برنامه های هفته ولایت عنوان کرد که دربازسازی واقعه غدیر به صورت مشهودتری به نمایش گذاشته شده است.

وی اظهار کرد: هدف این است که برنامه های ارزشی دهه ولایت همانند مراسم ماه محرم خودجوش و توسط آحاد مردم ولایتمدار استان اجرا شود تا علاوه بر گسترش فرهنگ ولایت، پیوند عمیق بین مردم بخصوص نسل جوان با ولایت ائمه اطهار (ع) شکل گیرد.

در همایش بازسازی غدیر، واقعه تاریخی و مذهبی غدیر خم به صورت نمادین در همدان به نمایش گذاشته شده است.

 

دیدگاه شما