وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 7 مهر 1393 ساعت 13:46   |   کد مطلب: 9821
پیام معنادار؛ حلقه مفقوده در تئاتر کودک و نوجوان
معاون فرهنگی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی همدان گفت: تنها بعد سرگرمی در تئاتر کودک و نوجوان کافی نیست، تئاتر کودک بدون معنا و پیام بیهوده و لغو است.

به گزارش نافع، حجت الاسلام کیانی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: تنها نباید محدود به جنبه های سرگرمی و هیجانی تئاتر شد بلکه باید به دنبال القای آموزه های دینی به مخاطبان نیز باشیم.

وی با اشاره به اینکه هنر تئاتر قابلیت بیان مفاهیم دینی برای کودکان را دارد، افزود: قصه گویی و انتقال مفاهیم دینی در تئاتر بهترین روش بیان نکات اخلاقی، اجتماعی، دینی و مذهبی برای کودکان است.

کیانی ادامه داد: پیام‌های دینی را می توان در هنر تئاتر برای کودکان بازگو کرد و اجرای تئاتر مذهبی تاثیر بی‌نظیری بر روی کودک و نوجوان می تواند بگذارد.

 

بهترین انتقال دهنده آموزه های دینی، هنر است

حجت‌الاسلام کیانی با تأکید بر اینکه بهترین انتقال دهنده آموزه های دینی، هنر است، ابراز داشت:  در قالب تئاتر می‌توان تمام مسائل قرآنی، دینی و مذهبی را برای مخاطبان مطرح کرد.

وی با تأکید بر اینکه طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، هنر بهترین ابزار برای انتقال پیام است، گفت: هنرمند نیز باید بتواند با بهره گیری از نظرات کارشناسانه مشاوران دینی کاری اثرگذار داشته باشد.

حجت‌الاسلام کیانی اضافه کرد: اگر ما به حوزه خود تئاتر برگردیم و مخاطب را مد نظر قرار دهیم و سرمایه‌ها را در تئاتر به شکل عام مورد توجه قرار دهیم به استاندارد‌های لازم می‌رسیم.

وی یادآور شد: هر نوع تئاتری که جنبه آموزشی و تربیتی داشته باشد، تئاتر دینی خوانده می‌ شود و تئاترهایی که برگرفته از داستان‌ها و احادیث قرآنی باشد در ذهن کودکان ماندگاری بیشتر و بهتری دارند.

 

تئاتر کودک باید برگرفته از فرهنگ اسلامی، دینی و ملی باشد

حجت‌الاسلام کیانی در ادامه با تأکید بر اینکه تئاتر کودک نیازمند منبع جامعی از داستان‌های دینی است، تصریح کرد: برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان خوب است مشروط به اینکه نشأت گرفته از فرهنگ اسلامی، دینی و ملی خودمان باشد.

وی بر تولید برنامه های فاخر در حوزه کودک و نوجوان تأکید و خاطرنشان کرد: لازم است آموزه ها و مبانی دینی را در قالب فیلم و انیمیشن مد نظر قرار داده تا تولیدات هالیوود را که همواره سعی در اسلام هراسی دارند هر چه بیشتر کمرنگ کرد.

حجت‌الاسلام کیانی در ادامه با تأکید بر استفاده از ظرفیت سازمان تبلیغات اسلامی بر تهیه تولیدات ارزشمند و اثرگذار در حوزه کودک و نوجوان گفت: انیمیشن شکرستان از جمله تولیدات حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی است و لازم است تئاتر، فیلم و انیمیشن ما دارای پیام مثبت بوده و به نوعی ترویج دهنده مبانی و آموزه های اسلامی باشد.

لازم به ذکر است؛ بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان به دبیری پیام دهکردی از ۱۵ تا ۲۱ مهرماه امسال در همدان برگزار خواهد شد.

گفتگو از فرشته درهم‌فروش

 

 

دیدگاه شما