وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 1 مهر 1393 ساعت 10:24   |   کد مطلب: 9674
آقای روحانی! از نقش پررنگ آمریکا در کشتار کودکان غزه و حمایت آن ها از داعش در سازمان ملل سخن بگویید
حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان صبح امروز پس از شرکت در مراسم رژه نیروهای مسلح که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شده بود، به منظور شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد راهی نیویورک شد.

به گزارش نافع به نقل از   راه دانا، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان صبح روز گذشته پس از شرکت در مراسم رژه نیروهای مسلح که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شده بود، به منظور شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد راهی نیویورک شد.

سال قبل در چنین نشستی روحانی طی تماس تلفنی با اوباما درباره برخی مسائل به صورت کوتاه صحبت کرد که البته این امر حواشی بسیاری را در پی داشت که در آخر هم جزئیات دقیقی از این گفت و گو منتشر نشد.

مدتی قبل با انتشار خبر سفر دوباره روحانی به نیویورک باز هم برخی مسائل و حواشی در خصوص احتمال دیدار اوباما با روحانی و مسائلی از این دست به وجود آمد.

نوبخت، سخنگوی دولت در همین رابطه گفته بود که  رئیس جمهور به این سفر خواهد رفت و اینکه با اوباما ملاقات داشته باشد یا خیر، هیچ برنامه ای از سوی رئیس جمهور در نظر گرفته نشده است.

بنا بر این اظهار نظر به نظر می‌رسد رئیس جمهور به جز دیدار با ایرانیان مقیم آمریکا و سخنرانی در مجمع عمومی برنامه خاصی برای دیدار با اوباما نداشته باشد.

به نظر می‌رسد آقای روحانی با توجه به اتهاماتی که سازمان ملل متحد چندی پیش در خصوص نقض حقوق بشر به ایران وارد کرد و همچنین نقش مخرب آمریکا در برخی تحولات منطقه به ویژه حضور داعش می‌تواند محورهای ذیل را در سخنرانی خود بیان کند تا  طبق اظهارت خود رئیس جمهور حقوق حقه مردم ایران احیا شده و  چهره واقعی آمریکا و سازمان ملل برای جامعه جهانی نمایان شود.

یکی از مسائلی که باید در سخنرانی در مجمع عمومی بیان شود مسئله جنایات غزه است.

تجاوز بی رحمانه اسرائیل به کودکان، زنان و مردم بی گناه غزه باید در این سخنرانی برای همگان بیش از پیش تبیین شود تا ابعاد مختلف شکست مفتضحانه اسرائیلی ها از تریبونی به این مهمی به گوش جهانیان برسد.

همچنین نقش آمریکا در کودک کشی مردم غزه و اقدامات حمایتی آمریکا از اسرائیل باید یکی از موضوعات مطرح شده از سوی رئیس جمهور در چنین گردهم‌آیی جهانی باشد.  

آمریکا که مدعی حقوق بشر  و کدخدایی است  در حمایت از مردم مظلوم غزه نه تنها تلاشی نکرد بلکه با دادن کمک های مالی و تسلیحاتی باعث ریختن خون بسیاری از زنان و کودکان بی گناه شد.

دیگر نکته ای که به نظر می آید درخور مطرح کردن در سازمان ملل متحد باشد، مسئله تحرکات داعش و حمایت کشورهایی همچون آمریکا از این گروه های تکفیری-تروریستی است. بررسی این موضوع که سازنده این گروهک تروریستی به اسم اسلام چیست باید جز مهمترین محورهای متن سخنرانی روحانی باشد.

آمریکا یکی از برجسته ترین و بزرگترین حامیان مالی و تسلیحاتی داعش است.

مواضعی که آمریکا بعضا در خصوص از بین بردن داعش اتخاذ می‌کند جنبه تبلیغاتی دارد و به دنبال انحراف افکار عمومی از اصل ماجراست و لذا به این دلیل نیاز است روشنگری خوبی در سازمان ملل متحد صورت گیرد.

آمریکا که ایران را به عنوان ناقض حقوق بشر معرفی می‌کند و در گزارشات خود به این موضوع خلاف واقع دامن می‌زند، خودش از جمله بزرگ ترین نقض کنندگان حقوق بشر در جامعه جهانی در طول تاریخ است.

در کشور آمریکا که دولت آن مدعی رعایت حقوق بشر  است، حتی یک فرد یا کارگر اجازه اعتراض  نسبت به پایمال شدن حقوقش را ندارد و در صورت بروز اعتراض به شدت با وی برخورد می‌شود که تا کنون تصاویر وفیلم های متعددی از نوع برخورد پلیس با این افراد در خروجی رسانه های داخلی و خارجی قرار گرفته است.

جنایات آمریکا در ماجرای هیروشیما و ناگازاکی، تجاوز به افغانستان و عراق و... هنوز  هم در ذهن ها ماندگار است و نام آمریکا یاد آور جنایات زیادی در طول تاریخ بوده و خواهد بود که طبق نظر کارشناسان البته ابعاد مختلفی از نقض حقوق بشر توسط آمریکا در آینده‌ای نزدیک مشخص خواهد شد.

به هرحال انتظار می‌رود رئیس جمهور کشورمان به عنوان نماینده ایران اسلامی و تفکر انقلابی چهره کشورهای متجاوزی همچون آمریکا، اسرائیل و ... را برای جامعه جهانی تنویر کرده و پشت پرده تحولات منطقه که همان دخالت کشورهای غربی و استکباری است را تشریح کرده و موارد فوق را در سخنرانی خود جای دهد.

دیدگاه شما