وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 30 شهريور 1393 ساعت 12:31   |   کد مطلب: 9625
واقعه غدیر خم به صورت نمادین در همدان بازسازی می شود
فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان گفت: واقعه غدیر در بین جوانان از مهمترین اهداف برنامه های دهه ولایت است که در این راستا واقعه غدیر خم به صورت نمادین در همدان بازسازی می شود.

به گزارش نافع، سردار 'غلامعلی ابوحمزه' روز یکشنبه در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی اظهار کرد:بازسازی واقعه غدیر که در بسیاری از شهرهای کشور انجام شده تاثیر بسزایی در آشنایی جوانان و نوجوانان با فرهنگ ولایت دارد و این برنامه از فعالیت های تاثیرگذار فرهنگی و دینی در کشور است.

وی گسترش فرهنگ ولایت، تعمیق هویت دینی در جامعه و آماده سازی محیط برای امکان درک قوی تر اصول و مبانی اسلامی بخصوص ولایت فقیه را از اهداف برنامه های هفته ولایت عنوان کرد که دربازسازی واقعه غدیر به صورت مشهودتری به نمایش گذاشته خواهدشد.

وی اظهار کرد: هدف این است که برنامه های ارزشی دهه ولایت همانند مراسم ماه محرم خودخوش و توسط آحاد مردم ولایتمدار استان اجرا شود تا علاوه بر گسترش فرهنگ ولایت، پیوند عمیق بین مردم بخصوص نسل جوان با ولایت ائمه اطهار (ع) شکل گیرد.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان در ادامه حضور دانشگاهیان و دانش آموزان در برنامه های دهه ولایت را ضروری دانست و گفت: باید در برنامه های این دهه از اساتید برجسته استفاده شود.

سردار ابوحمزه رفع شبهات و ابهامات دینی در خصوص واقعه غدیر را از کاربردی ترین برنامه های دهه ولایت عنوان کرد.

پیامبر اکرم(ص) در 18 ذی الحجه سال دهم هجرت هنگام بازگشت از حجة الوداع در محلی به نام غدیر خم، در بلندترین خطبه خود، علی بن ابی طالب (ع) را به عنوان امام مردم معرفی کردند و از جمعیت موجود بیعت گرفت.

در همایش بازسازی واقعه غدیر، حادثه تاریخی و مذهبی غدیر خم به صورت نمادین در همدان به نمایش گذاشته خواهد شد.

منبع:ایرنا

دیدگاه شما