وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 26 شهريور 1393 ساعت 23:00   |   کد مطلب: 9561
تمهیدات لازم اندیشیده شده:
خانواده ها نگران جابه جایی مدارس نباشند
 خانواده ها نگران جابه جایی مدارس نباشند/تمهیدات لازم اندیشیده شده
مدیر آموزش و پرورش تویسرکان از خانواده هایی که نسبت به جابه جایی سه مدارس در تویسرکان اعتراض داشتند خواست نگران نباشند چرا که تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

رودآور، تعدادی از خانواده های دانش آموزش دبیرستان پروین اعتصامی تویسرکان مبنی بر جابه جایی مکانی مدرسه فرزندانشان ابراز نارضایی کردند.

خانم افشاری در این باره گفت: دختر من از روستای کرزان به شهر می آید و در مدرسه پروین درس می خواند، متأسفانه با جابه جایی مدرسه پروین و دور شدن مدرسه از نظر مکانی ما هزینه رفت و آمد او را نمی توانیم تأمین کنیم.

آقای اکرمی نیز به خبرنگار ما می گوید: ما به اطمینان اینکه دبیرستان پروین در وسط شهر واقع شده دخترمان را در این مدرسه ثبت نام کردیم حال مشاهده می کنیم که مسافت طولانی تر شده، مضاف بر اینکه اطمینانی در هنگام بازگشت در هنگام ساعت ۱۳ ظهر از مدرسه جدید نداریم، اگر متورسواران دختران مان را اذیت کنند چه؟

در پی این اعتراض خبرنگار رودآور به سراغ مدیر آموزش و پرورش تویسرکان رفت و وی با دلایلی منطقی نقد وارد شده خانواده دانش آموزان را گوش داد و تأکید کرد: در این خصوص تمهیدات ویژه لازم اندیشیده شده است.

جواد اسدبیگی مدیر آموزش و پرورش تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار رودآور،افزود: علت جا به جایی مدارس پروین، نمونه دولتی و شاهد فرزندان نامتناسب بودن تعداد دانش آموزان و کلاس های درس است.

وی تصریح کرد: تعداد دانش اموزان مدرسه نمونه دولتی که شامل راهنمایی و دبیرستان است از ظرفیت کلاس های آن بیشتر است و حتی حیاط مدرسه نیز با توجه به استاندارهای لازم پاسخگوی نیاز دانش آموزان نیست و به همین دلیل بالاجبار باید مدارس جا به جا می شدند.

مدیر آموزش و پرورش تویسرکان با تأکید بر اینکه این جابه جایی کارشناسایی شده بود افزود: با توجه به بررسی موشکافانه تمامی شرایط، سعی شد با نظر کارشناسان بهترین تصمیمات اتخاذ شود.

اسدبیگی درباره طولانی شدن مسافت و احتمال اینکه هزینه رفت و آمد دانش آموزان برای برخی خانواده ها مشکل ساز است، گفت: در این خصوص آموزش و پرورش تویسرکان سرویس هایی را برای دانش آموزان بی بضاعت در نظر گرفته و کمک هزینه سرویس را متقبل می شود و نیز برای رفت و بازگشت سایر دانش آموزان با مسئولان تاکسیرانی تویسرکان هماهنگی هایی صورت گرفته تا  ۱۰ تاکسی در ساعات مورد نیاز در محل حاضر باشند.

وی در پاسخ به نگرانی آن خانواده ای که برای امنیت فرزند خود نگران بود، گفت: خوشبختانه مدرسه نمونه دولتی که هم اکنون پروین به آنجا منتقل شده است روبروی اماکن قرار دارد و حتی این مورد نیز با مأموران نیروی انتظامی تویسرکان هماهنگ شده و در ساعات ورود و خروج دانش آموزان برنامه ریزی هایی شده است و جای هیچ گونه نگرانی برای خانواده ها وجود ندارد.

مدیر آموزش و پرورش تویسرکان ابراز کرد: در همان حواشی مدرسه تیزهوشان دخترانه نیز قرار دارد و این اطمینان خاطر به دانش آموزان داده می شود که با خیالی آسوده به تحصیل مشغول باشند.

اسدبیگی افزود: برای اینکه مطمئن باشیم که برنامه ریزی ها کامل و صحیح اجرا می شود بنده روز اول مهر ماه ساعت ۱۲ و نیم ظهر در محل حاضر هستم تا روند کار را از نزدیک مشاهده کنم.

وی تأکید کرد: این بازرسی ها در طی سال تحصیلی نیز به صورت مستمر انجام می شود.

مدیر آموزش و پرورش تویسرکان خاطر نشان کرد: همان گونه که اکنون پاسخگوی خانواده های دانش آموزان هستم در طول سال نیز پذیرای انتقاد منصفانه آنان در راستای اعتلای آموزش و پرورش فرزندان خواهم بود چرا که توسعه و آبادنی کشور در گرو حمایت از دانش آموزان، این آینده سازان است.

دیدگاه شما