وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 25 شهريور 1393 ساعت 12:38   |   کد مطلب: 9529
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان همدان همچنین از تجهیز یک میلیارد تومانی هنرستان های استان خبر داد.

به گزارش نافع، مصطفی خزایی، در مراسم طرح یک روز با هنرستان افزود: هنرستان ها باید برای آموزش های کارآموزان مجهز باشند تا این افراد آموزش های لازم را برای کارآفرینی و ایجاد اشتغال تجربه کنند.

وی با اشاره به اینکه هنرستان های این طرح شامل 4 گروه فنی، حرفه ای،کاردانش و کشاورزی هستند، گفت: هنرستان های استان همدان دارای 27 رشته فنی و حرفه ای 6 رشته کاردانش و رشته های کشاورزی است.

خزایی تصریح کرد: رشته کشاورزی در 2 منطقه دمق و سامن به شکل تئوری و عملی در گرایش های دامی و باغبانی به هنرجویان آموزش می دهد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان همدان ، رویکرد آموزش و پرورش را توجه به رشته های صنعتی شامل برق ،مکانیک،مواد و صنایع چوب عنوان و افزود:در این گروه ها گرایش به رشته های خدمات رسانی و کامپیوتر کاهش یافته است.

خزایی یکی از اهداف مهم هنرستان ها را ایجاد اشتغال ،مهارت افزایی و کارآفرینی برشمرد و گفت: امروزه میزان بیکاری فارغ التحصیلان از افراد بی سواد بیشتر است زیرا تحصیل کنندگان امروز روحیه کارآفرینی و ایجاد اشتغال ندارند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان همدان همچنین از تجهیز یک میلیارد تومانی هنرستان های استان خبر داد و افزود: هنرستان ها باید برای آموزش های کارآموزان مجهز باشند تا این افراد آموزش های لازم را برای کارآفرینی و ایجاد اشتغال تجربه کنند.

خزایی گفت: بسیاری از فارغ التحصیلان هنرستان ها توانایی مهارت،کارآفرینی و ایجاد اشتغال را دارند و می توانند مستقل از نهادهای دولتی برای خود ایجاد اشتغال کنند.

منبع:شبستان

دیدگاه شما