وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 13 مرداد 1394 ساعت 09:59   |   کد مطلب: 15603
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان همدان گفت: دانش آموزان پایه اول متوسطه با میل، رغبت و علاقه خود در هنرستانهای فنی و حرفه ای و کار دانش نام نویسی می کنند.

به گزارش نافع به نقل از ایرنا، مصطفی خزاعی با تاکید بر اینکه هیچ گونه اجباری به دانش آموزان در مورد نام نویسی در هنرستانها انجام نشده است افزود: آموزش و پرورش در این زمینه تنها اطلاع رسانی عمیق در مورد رشته های فنی ارایه می دهد و هیچگونه اجباری نیست.

وی اضافه کرد: رشته های فنی و کاردانش تنها درسی است که دانش آموختگان آن باید پس از پایان تحصیل کارآیی لازم را داشته باشند تا بتوانند با مهارتهای لازم ادامه تحصل دهند لذا اجبار در این شاخه ها جواب نمی دهد.

خزاعی با بیان اینکه تاکنون 31 درصد از دانش آموزان پایه دوم استان همدان در هنرستانها نام نویسی کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از وضعیت بهتری برخوردار است.

وی از اجرای طرح برنامه جامع هدایت تحصیلی از بهمن ماه سال گذشته در همه مدارس متوسطه که پایه اول دارند خبر داد و گفت: در این برنامه چهار گام پیش بینی شد که آخرین گام آن در اردیبهشت ماه سال جاری اجرایی شد.

وی گفت: نشست با مناطق آموزش و پرورش و هدف گذاری برای توسعه هنرستان ها و آموزش خانواده هایی که دانش آموز پایه اول دارند با موضوع معرفی رشته های فنی و کاردانش گامهای اول و دوم اجرای این برنامه است.

خزاعی ادامه داد: اطلاع رسانی به دانش آموزان در مورد هدایت تحصیلی آنها با ارایه نرم افزار معرفی همه رشته ها گام سوم اجرای این طرح است.

وی اظهار کرد: در گام چهارم نیز نشستی با مسوولان مرتبط با مشاغل استان برگزار شد و با هماهنگی که با کارخانه ها، کارگاهها و مراکز آموزشی صورت گرفت زمینه بازدید دانش آموزان از این مراکز فراهم شد تا آنها با مشاغل فنی بیشتر آشنا شوند.

معاون متوسطه آموزش و پرورش همدان گفت: در شهر همدان نیز در نشست هایی که با حضور اولیا برگزار شد در مورد ویژگی های رشته های فنی و حرفه ای و کار دانش توضیح داده شد که بسیار موثر بود و مورد استقبال قرار گرفت.

خزاعی با بیان اینکه اجرای این برنامه ها موجب شد تا رغبت به رشته های فنی و حرفه ای و کار دانش بیشتر شود افزود: برنامه جامع هدایت تحصیلی که در همدان اجرا شد در سطح کشور نیز پذیرفته شده است.

وی تاکید کرد: با توجه به اجرای این برنامه ها به هیچ دانش آموزی اجبار نشده که در هنرستانها نام نویسی کنند و اگر این کار صورت گرفته کج سلیقگی بوده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر 45 درصد از دانش آموزان پایه دوم و سوم استان همدان در هنرستانها تحصیل می کنند که این استان در این زمینه رتبه اول کشور را دارد.

خزاعی با بیان اینکه بر اساس برنامه پنجم و ششم توسعه قرار است هنرستان ها توسعه یابد افزود: سال گذشته 9 میلیارد و 300 میلیون ریال اعتبار برای تجهیزات هنرستانها در نظر گرفته شد.

وی یادآور شد: از سال آینده ساختار هنرستانها به طور کلی تغییر می کند به این دلیل هیچ برنامه ای برای افزایش رشته ها وجود ندارد.

خزاعی ادامه داد: با این حال دو رشته جدید شامل خیاطی لباس مردانه و تراشکاری س ان سی به هنرستان های فنی اضافه شد و رشته های صنایع دستی، تراش سنگهای قیمتی و قلم زنی در دست پیگیری است.

در استان همدان 16 هزار و 800 دانش آموز در 187 هنرستان و در 56 رشته کاردانش و 26 رشته فنی و حرفه ای تحصیل می کنند.

انتهای پیام/م

دیدگاه شما