وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 10 شهريور 1393 ساعت 15:47   |   کد مطلب: 9261
 اعزام حجاج همدانی با 7 پرواز از فرودگاه بین المللی همدان به عربستان
مدیر حج و زیارت استان همدان از اعزام یک هزار و 629 زائر همدانی برای انجام مناسک حج تمتع در قالب هفت پرواز در سال جاری خبر داد.

به گزارش نافع، محسن ساغرچی افزود: هزینه سفر های حج تمتع و عمره نسبت به سال های گذشته تغییر چندانی نداشته است، اما در سالجاری تمامی سفرهای تمتع به صورت مستقیم از همدان انجام می شود.

وی به زائران حج تمتع توصیه کرد با توجه به اجرای طرح توسعه مسجد الحرام میزان پیاده روی زائران نسبت به سال های گذشته افزایش یافته، بنابراین زائران بهتر است از هم اکنون شروع به پیاده روی روزانه کنند تا شرایط برایشان تسهیل شود.

مدیر حج و زیارت استان همدان افزود: از مجموع هزار و 629 زائری که امسال برای حج تمتع به عربستان اعزام می‌شوند 824 نفر مرد و 741 نفر زن هستند.

وی ادامه داد: تعداد خانم‌ها در سفر امسال نسبت به سال گذشته دو درصد کاهش یافته و حجاج در قالب هفت پرواز از فرودگاه همدان راهی سرزمین وحی می‌شوند.

ساغرچی اظهار کرد: امسال طرح ویژه انطباق راه‌اندازی شده‌ است که در این طرح 60 پزشک خانم نیز جهت خدمات‌رسانی در هفت درمانگاه ویژه بانوان، به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

وی گفت: ثبت‌نام در سال 93 برای اعزام کاروان‌ها سه ماه زودتر انجام شد که این امر موجب ساماندهی حرکت کاروان‌ها به طور چشمگیری شد.

مدیر حج و زیارت استان همدان افزود: کاروان‌ها در سال‌جاری در 12 جلسه توسط مدیران و روحانیون جهت مناسک آموزش دیدند که در این دوره‌ها یاوران حجاج نیز جهت هماهنگی بین زائران و مدیران کاروان‌ها معرفی شدند.

وی از اعزام مسافران از فرودگاه همدان به سفر حج در سال جدید خبر داد و گفت: از دیگر خدمات جدید در نظر گرفته شده برای حجاج همدانی پرواز مستقیم از همدان به عربستان است.

ساغرچی خاطرنشان کرد: امسال هفت نفر به دلیل عدم استطاعت جسمانی از انجام مناسک حج در سال جاری بازماندند.

وی در خصوص تبدیل فیش‌ها در سال جاری نیز بیان کرد: کسانی که در سال‌های قبل برای حج تمتع نام‌نویسی کردند و اکنون نمی‌خواهند بروند، می‌توانند هر فیش تمتع را به سه فیش عمره تبدیل کنند.

مدیر حج و زیارت استان همدان گفت: از اواسط ماه صفر، اعزام زائران به حج عمره آغاز می‌شود و تاکنون 10 هزار و 333 نفر نام‌نویسی کرده‌اند و در قالب 86 کاروان به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

وی افزود: در صورت انصراف متقاضیان که در گذشته اقدام به نام‌نویسی کرده‌اند سازمان حج و زیارت می‌تواند سهمیه آنها را به ادارات واگذار کند.

ساغرچی تصریح کرد: امسال در نظر داریم تعدادی از سهمیه‌های انصرافی را به خبرنگاران اختصاص دهیم.

وی در پایان به افزایش ظرفیت موجود در فرودگاه همدان جهت بدرقه مسافران اشاره کرد و افزود: سالن‌های انتظار و پارکینگ‌ها در فرودگاه همدان افزایش یافته اما از خانواده‌ها تقاضا داریم که درب منزل مراسم بدرقه را انجام دهند تا با ازدحام جمعیت در فرودگاه مواجه نشوند.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما