وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 5 شهريور 1393 ساعت 12:24   |   کد مطلب: 9179
مشکلات اقتصادی با تکیه بر دیگر کشورها برطرف نمی‌شود
عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: تمامی جهان هماینک با مشکلات اقتصادی درگیر هستند و نباید تصور کرد که می‌توان با تکیه به دیگر کشورها، مشکلات اقتصادی را حل کرد.

به گزارش نافع، آیت الله سیداحمد خاتمی در مسجد مهدیه شهرهمدان در جمع اقشار مختلف مردم گفت: رفع مشکلات اقتصادی از دو منظر و دیدگاه از جمله تکیه به دیگر کشورها یا توان داخلی قابل بررسی است.

وی اضافه کرد: این باور که مشکلات اقتصادی در صورت ارتباط گیری با دیگر کشورها حل می شود نادرست است و همه مسوولان نیز در این خصوص اتفاق نظر دارند.

امام جمعه موقف تهران تاکید کرد: اگر اقتصاد مقاومتی در حد شعار باقی نماند و از تمام توان و ظرفیت ها بهره گرفته شود به طور حتم شاهد رونق اقتصادی خواهیم بود.

وی به تحلیل فرهنگ دینی در عرصه سیاست پرداخت و گفت: سیاست در ایران اسلامی به مثابه تدبیر است و تدبیر نیز در متن دین قرار دارد.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: افرادی که معتقد به حاکم شدن دین در سیاست نیستند در صورت ورود به عرصه سیاسی همانند یک ˈلاییکˈ عمل می کنند.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: این طیف از افراد برای ماندن برسر قدرت از هر ابزاری بهره گرفته و به راحتی به تهمت زدن، دروغگویی و تخریب دیگران می پردازند.

وی اضافه کرد: برخی از کاندیداهای انتخاباتی برای کسب آرا دین و دنیای خود را از بین می برند و حتی شماری از حامیان آنها نیز دین خود را برای دنیای این افراد تباه می کنند.

امام جمعه موقت تهران همچنین اظهار داشت: تفکر برخی افراد در عرصه حکومت و نظام ، متفاوت نبودن حکومت ایران با دیگر ملل است، به طوریکه این گروه ها معتقدند ایران از قطع ارتباط با آمریکا و سردادن شعارهایی علیه این دولت در 36 سال گذشته هیچ سودی عایدش نشده است.

وی افزود: آنان آمریکا را سردمدار و تصمیم گیرنده اصلی مذاکرات 5+1 دانسته و دوستی با این کشور را در پیشبرد روند مذاکرات موثر می دانند.

وی بیان کرد: این طیف از افراد همچنین با ابراز ناخرسندی از حمایت ایران از کشورهای لبنان، سوریه و فلسطین اشغالی طرفداری از مردم این کشورها را به ضرر ایران دانسته و خواستار رابطه سیاسی به دور از حمایت با این کشورها هستند.

عضوهیات رییسه مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: امام راحل همواره بر محو شدن رژیم غاصب تاکید داشتند ولی این طیف از افراد منویات امام راحل را مختص به شرایط اول انقلاب می دانند.

وی تصریح کرد: چنانچه چنین افرادی با این دیدگاه در راس قدرت قرار گیرند در نخستین روز از مدیریتشان دست دوستی به سمت آمریکا دراز کرده و حمایت و کمک رسانی به ملل مظلوم منطقه را قطع می کنند.

وی اضافه کرد: در پاسخ به این افراد باید عنوان کرد که ایران اسلامی همانند دیگر حکومت ها برای ماندن در اریکه قدرت تن به ذلت و خواری نمی دهد.

امام جمعه موقت تهران افزود: دولت آمریکا به بهانه مذاکره، دنبال سلطه است و از ایران می خواهد در میز مذاکرات تمامی مطالبات آنها را بپذیرد.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: در حالیکه مذاکره باید در چارچوب 5+1 انجام شود ولی دولتمردان آمریکا در طی مذاکرات از هر گونه تهمتی دریغ نکرده و ملت ایران را فریبکار نامیدند.

وی با ذکر اینکه تهدید از دیگر راهبردهای این مذاکرات بوده است گفت: آمریکا و حامیانش در جنگ هشت ساله با وجود حمایت های مالی و تسلیحاتی از صدام حسین، نتوانستند ایران را شکست دهند.

وی افزود: رژیم غاصب صهیونیستی که قرار بود در دو هفته غزه را تصرف کند بعد از گذشت حدود یک و نیم ماه از این درگیری ها اذعان کرده که تصرف و اشغال نوار غزه پنج سال زمان می برد.

وی اضافه کرد: این رژیم جعلی نتوانست در برابر موشک های مقاومت که برد آنها 70 تا 100 کیلومتر است ایستادگی کند در حالیکه موشک های برد دو هزار کیلومتری ایران می تواند در کمترین لحظه تلاویو را با خاک یکسان کند .

برگزاری سلسله نشست های ترویج سبک زندگی اسلامی از دوم شهریور ماه با حضور اقشار مختلف مردم در مسجد مهدیه همدان آغاز و به مدت سه شب برگزار شد.

منبع: ایرنا

دیدگاه شما