وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 3 شهريور 1393 ساعت 14:39   |   کد مطلب: 9146
نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان در همدان برگزار شود
استاندار همدان خواستار برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب کودک و نوجوان در همدان شد.

محمد ناصر نیکبخت در مراسم افتتاحیه نهمین نمایشگاه سراسری کتاب در استان همدان گفت:  همدان با دارا بودن ظرفیت‌های خوب فرهنگی در کشور آمادگی میزبانی از این نمایشگاه را دارد. 

وی با اشاره به اینکه در آستانه هفته دولت قرار داریم، بیان کرد: این هفته در استان همدان با شروع برنامه‌های فرهنگی ارزشمندی همچون بزرگداشت زادروز حکیم ابوعلی سینا و همایش " عقلانیت در حکمت سینوی"، برگزاری برنامه های روز همدان، افتتاح نمایشگاه سراسری کتاب و غیره آغاز شد.

" اسلام" دین دانستنی ها و علم و دانش است

وی افزود: نخستین روز از هفته دولت را امروز با حضور در گلزار شهدای شهر همدان و با ارج نهادن به مقام شامخ شهدای انقلاب و دوران دفاع مقدس آغاز کردیم و در این مراسم نیز در محفل گرامی ترین انسان ها در صنف ناشران و مولفان حضور یافتیم که افتخاری برای ما است.

استاندار همدان تصریح کرد: دولت تدبیر و امید در زمینه کتاب، فرهنگ و دانایی اهیمت بسیاری قائل است و اطمینان خاطر داده تا امنیت تألیف، گزینش و پردازش در راستای نشر و کتاب برای همیشه نهادینه شود.

نیکبخت یادآور کرد: ما مسلمانان دینی داریم که با خواندن و وحی واژه اقرأ به معنی بخوان و نزول کتاب آسمانی بر پیامبر اکرم(ص) در اسلام آغاز شد.

وی افزود: دین ما دین دانایی و شکافنده تمام ابهامات و ندانستی‌ها و ارمغانش برای جهانیان دانایی است، ضمن اینکه همدان مهد تمدن، زادگاه و جایگاه عالمان، عرفا و بزرگانی است که در تاریخ ایران آفرینش های بزرگی داشتند و سازنده تاریخ بودند.

نمایشگاه بین المللی کتاب کودک و نوجوان در همدان برگزار شود

نیکبخت خطاب به معاون وزیر ارشاد بیان کرد: در نمایشگاه بین المللی کتاب در تهران وعده برپایی نمایشگاه بین المللی کتاب کودک و نوجوان را به همدان دادید و مردم همدان خواستار تحقق قول فرهنگی وزارت ارشاد را دارد.

وی افزود: استان همدان با توجه به دارا بودن ویژگی های خوب در عرصه فرهنگی مصمم در میزبانی این جشنواره است و مسئولان فرهنگی استان نیز پیگیر این موضوع هستند.

منشور فرهنگی استان همدان الگوی سایر استان های کشور شود

استاندار همدان با اشاره به تدوین منشور فرهنگی استان همدان گفت: تدوین این منشور مجموعه سیاست گذاری‌های فرهنگی استان را در تمامی ابعاد تهیه ، در شورای فرهنگی استان به تصویب رسانده و به نهاد ریاست جمهوری و وزارت ارشاد ارسال کرده است.

وی افزود: همدان نخستین منشور فرهنگی استانی در کشور را تدوین کرده است که نیاز است تا این منشور به سایر استان ها تسری یافته و به عنوان الگویی برای سایر استان ها مورد استفاده قرار گیرد تا راهگشایی برای مسائل فرهنگی استان و کشور باشد.

نیکبخت با اشاره به مسائل اقتصادی استان تصریح کرد: در هفته دولت به میزان 3400 میلیارد تومان طرح اقتصادی صنعت و معدن در همدان کلنگ زنی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح‌ها در حوزه صنعت و معدن است، اظهار کرد: تمامی این طرح ها توسط بخش خصوصی راه اندازی و اجرا می‌شود که این موضوع نشان دهنده این مطلب است که سرمایه گذاران بخش خصوصی به جایگاه همدان در زمینه سرمایه گذاری رسیده اند و این جای خوشحالی برای دولت است.

نیکبخت گفت: طبق اصل 44 قانون اساسی دولت اجازه سرمایه گذاری در طرح ها را ندارد، ضمن اینکه با وجود خزانه حداقلی که دولت جدید تحویل گرفته است امکان این امر وجود ندارد بنابراین ورود بخش خصوصی در عملیات های اجرایی و پروژه ها بسیار محسوس است.

وی با اشاره به اینکه دولت برای کاهش تورم، اشتغال زایی، خروج از رکود تلاش‌های بسیاری می‌کند، بیان کرد: امیدواریم در آینده ای نزدیک شاهد رونق اقتصادی ارزنده در همدان باشیم و به نقطه یا برسیم که جوان بیکاری در همدان وجود نداشته باشد چرا که بیکاری جوانان را به سوی بزهکاری ها و انحرافات کشانده و با این وضعیت ارتقای فرهنگی نیز محقق نمی‌شود.

دیدگاه شما