وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 1 شهريور 1393 ساعت 15:26   |   کد مطلب: 9120
نسل جوان زندگی علمی بوعلی سینا را بررسی کند
سرپرست بنیاد نخبگان همدان گفت: نوجوانان و جوانان فعال در عرصه علم، نوآوری و فناوری باید با مطالعه زندگی و فعالیت‌های علمی بوعلی سینا، از این الگوی بزرگ بهره بگیرند.

خسرو پیری با اشاره به بزرگداشت سالروز تولد ابن سینا، اظهار کرد: حکیم بوعلی سینا به عنوان معروفترین و بزرگترین دانشمند مسلمان و ایرانی مسلمان در تمام علوم سرآمد و نخبه بود.

وی با اشاره به تدریس کتاب‌های ابن سینا در دانشگاه های اروپایی گفت: این امر نشان از بزرگی بوعلی سینا دارد پس باید در داخل کشور نیز نسبت به شناخت ابعاد مختلف زندگی این حکیم پرآوازه حساس بود.

به گفته سرپرست بنیاد نخبگان همدان، باید برای شناخت ابعاد مختلف زندگی روحی و فکری این شخصیت بزرگ توان فکری ویژه ای را به کار گرفت تا بتوان آن را در جامعه امروزی و به ویژه قشر نوجوان و جوان جامعه به عنوان الگویی از یک دانشمند ایرانی اسلامی نهادیه کرد.

وی تصریح کرد: بررسی کامل تمام زوایای زندگی این دانشمند بزرگ بیانگر عمق اعتقادات وی به اسلام و تلاش در راستای کسب علم و دانش و تحقیق و مطالعه به منظور رفع بیماری‌ها و مشکلات از جامعه بشری است و این هدفی است که تا امروز نیز جوامع بشری را در حیرت فرو برده است.

پیری با اشاره به نخبه و فیلسوف بودن این حکیم بزرگ در تمام علوم به نوجوانان و جوانان فعال در عرصه علم، نوآوری و فناوری توصیه کرد تا با مطالعه زندگی و فعالیت‌های علمی بوعلی سینا در تمام حوزه ها به این مهم بپردازند که با توجه به دارا بودن پیشنه های تاریخی موفق و تأثیرگذار در تمام عرصه ها و الگوهای ایرانی ـ اسلامی شاخص در تمام جهان، آنها به عنوان نسل امروز جامعه چه مسئولیت خطیری را بر عهده دارند.

وی با تأکید بر شخصیت فردی و اجتماعی بوعلی سینا، او را الگویی کامل برای گروهای مختلف نخبه و استعداد برتر عنوان کرد و گفت: توجه به عقلانیت در حکمت سینوی می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات موجود در زمینه تحقیقات علمی و دانشگاهی باشد.

سرپرست بنیاد نخبگان استان همدان روز گرامیداشت بوعلی سینا را برای استان و به ویژه شهر همدان با تمدن چندین هزارساله و مدفن این فیلسوف عالیقدر را بسیار مطلوب عنوان کرد و گفت: این روز فرصتی است تا بتوانیم بیش از پیش بوعلی سینا را به عنوان نخبه جهان اسلام به جامعه و به ویژه قشر نوجوان و جوان بشناسانیم.

منبع: تسنیم

دیدگاه شما