وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 1 شهريور 1393 ساعت 12:40   |   کد مطلب: 9111
ادای احترام وزیرارشاد به مقام شامخ شیخ‌الرئیس‌بوعلی‌سینا در روز همدان
صبح امروز آئین ادای احترام به مقام شامخ شیخ‌الرئیس‌بوعلی‌سینا در مطلع برگزاری همایش عقلانیت در حکمت سینوی برگزار شد.

امروز 1 شهریور ماه تولد شیخ الرییس بوعلی سینا و روز پزشک و روز همدان است به این مناسبت مراسم ادای احترام به مقام ابن سینا در همدان با حضور مسوولان استانی و برخی از بوعلی پزوهان و اساتید و پزشکان وکارشناسان برگزار شد .

در این آیین آیت‌الله‌غیاث‌الدین‌طه‌محمدی نماینده ولی‌فقیه در استان و رئیس بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی‌سینا، محمدناصر نیکبخت استاندار همدان،مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری ،  مدیرکل‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اساتید و میهمانان حاضر در همایش و دیگر مسئولان دانشگاهی، اجرایی و... استان نیز حضور داشتند

این مراسم با قرائت آیاتی چند از قرآن کریم و نواخته‌شدن سرود جمهوری‌اسلامی ایران توسط گروه کر نظامی آغاز شد و در ادامه این مراسم آئین سوگند فارغ‌التحصیلان پزشکی دانشگاه علوم‌پزشکی همدان برگزار شد.

نکوداشت انسان های بزرگ نکوداشت بشریت است

نماینده ولی فقیه در استان و رئیس بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا در این مراسم  عنوان کرد : نکوداشت انسان های بزرگ نکوداشت بشریت است.

آیت الله غیاث الدین طه محمدی در آیین ادای احترام به جناب شیخ الرئیس بوعلی سینا، اظهار کرد: بشریت هرچه دارد از انسان های بزرگی همچون بوعلی سینا است.

وی گفت: همدان به تعبیر مقام معظم رهبری دارالمومنین و دارالمجاهدین نامیده شده است و این شهر افتخار می کند که روز تولد حکیم هزاره ها، سلطان الطباء بوعلی سینا و روز پزشک را جشن می گیرد.

وی تصریح کرد: بوعلی سینا نگین درخشانی است که در تارک ایران و جهان می درخشد و مردم جهان از دستاوردهای علمی ایشان بهره مند هستند.

دیدگاه شما