وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 30 مرداد 1393 ساعت 14:35   |   کد مطلب: 9078
رئیس کمیسیون مشترک بازرگانی ایران و روسیه:
راه آهن و کشمش ملایر امتیاز ویژه‌ای برای این شهر دارد
راه آهن و صنعت کشمش ملایر جایگاه ویژه ای به این شهر داده است
رئیس کمیسیون مشترک بازرگانی ایران و روسیه گفت: راه‌آهن ملایر یکی از نقاط اصلی کشور است که در کنار صنعت کشمش می‌تواند ملایر را در جایگاه ویژه‌ای قرار دهد.

،دکتر رجب صفراُف در نشست هیأت روسی با اتاق بازرگانی شهرستان ملایر اظهار کرد: کشمش یک محصول مهم شهرستان ملایر است، افزود: صادرات این محصول موجب شناخته شدن ملایر در سراسر جهان شده و نیاز است این صادرات افزایش یابد.

وی اظهار کرد: امکانات فراوانی در حوزه‎های مختلف در این شهرستان و همدان وجود دارد که متاسفانه از آن بی خبر بوده ایم و این نشست فرصتی مناسب برای آشنایی با توانمندی‎ها و پتانسیل‎های ویژه ملایر است.

رئیس کمیسیون مشترک بازرگانی ایران و روسیه هدف از برگزاری این نشست را بازدید از ظرفیت‎های اقتصادی، دیدار با فعالان اقتصادی در زمینه صادرات و تولید کمش و بازدید از شرکت‎های معتبر در زمینه صادرات و آشنایی با جایگاه شهرستان ملایر بیان کرد.

وی تصریح کرد: جامعه جهانی نیاز دارد با جمهوری  اسلامی ایران رابطه داشته باشد چرا که تجریه ایران برای برخی کشورها که در آغاز راه هستند بسیار سودمند، مفید و به روز است.

صراٌف افزود: در سفر هیأت روسی به استان همدان جایگاه ایران در سیاست روسیه و اینکه دو کشور در چه جایگاهی در جهان قرار گرفته و نیز علت و مشکلاتی که مانع پیشرفت شده است بررسی می شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه امام خمینی(ره) در پیام تاریخی خود به مسئولان وقت شوروی نوید از بین رفتن ایده کمونیست را دادند، اظهار کرد: رهبران مذهبی ما امروز نیز نوید از بین رفتن دنیای امپریالیسم و سرمایه داری را می دهند.

وی علت درگیری‎های امروز جهان را آگاهی دنیای غرب از نابودی امپریالیسم و تلاش برای به تأخیر انداختن این امر دانست و افزود: غرب با ابزار زور و تزویر به دنبال حفظ خود است اما دنیا به معنویت و اخلاق روی آورده و بزودی طومار ننگین استکبار پیچیده می شود.

آریایی نژاد با اشاره به اینکه روشی که استکبار و آمریکا استفاده می کند ابزار تحریم و اهرم فشار به دشمنان و مخالفان خود است، ابراز کرد: کشور روسیه نیز با تحریم و فشار آمریکا مواجه شد و برای مقابله با آن از اقتصاد مقاومتی که برگرفته از ایده ایران اسلامی است و همکاری با ایران استفاده کرد.

وی با تأکید بر اینکه باید دلار از صحنه معاملات جهانی حذف شود، بیان کرد: تحریم‎ها اگر چه ممکن است مدتی حرکت شتابان دنیا را به سوی معنویات کند کند اما به طور قطع فرصتی ایجاد می شود تا این تحریم‎ها به فرصت تبدیل شده و به دور از دنیای استکبار، مستقل زندگی کنیم.

آریایی نژاد یکی از راه‎های دخالت آمریکا را روش نظامی عنوان کرد و گفت: آمریکا اگر به صورت مستقیم نتواند حمله نظامی به کشوری داشته باشد از روش‎های تعلیم تروریست و تحریم استفاده می کند.

وی برگزاری این نشست ها و تقویت تعامل اتاق بازرگانی استان و شهرستان ملایر با هیات روسی، در توسعه اقتصاد و تجارت بسیار مثبت و سازنده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس وجود صنایع و معادن، صنایع دستی مبل و منبت، کشمش و فرآورده های غذایی، مواد معدنی فراوان، خشکبار، محصولات کشاورزی و فروسیلیس و کاربرد آن در صنعت شیشه و صنایع جانبی را از جمله قابلیت ها و ظرفیت های این شهرستان برشمرد و گفت: با تقویت ارتباط با هیات روسی می توان به نحو مطلوب از این استعدادها و امکانات استفاده کرد.

وی افزود: ملایر و استان همدان آمادگی کامل برای همکاری با هیات روسی را دارد تا بتوان از این طریق موانع و مشکلات را برطرف کرد.

دیدگاه شما