وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 29 مرداد 1393 ساعت 08:59   |   کد مطلب: 9040
یادواره شهدای ‌مسجد اعظم در همدان برگزار می‌شود
دبیر برگزاری بیست و سومین یادواره شهدای مسجد اعظم همدان از برگزاری یادواره ۱۲۱ شهید بسیجی مسجد اعظم از مناطق سه گانه نواب، پیشاهنگی و اعتمادیه همدان با حضور عموم مردم و خانواده معزز شهدا خبر داد.

به گزارش نافع به نقل از تسنیم، علی حاجی زاده اصل اظهار کرد: این یادواره امسال برای بیست و سومین سال متوالی به گونه ای متفاوت تر از سال های گذشته به همت جوانان بسیجی مسجد اعظم همدان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: این یادواره برای گرامیداشت یاد و خاطره 121 شهید بسیجی مناطق سه گانه نواب، پیشاهنگی و اعتمادیه همدان است که 9 سردار شهید و یک امیر شهید در بین آنها قرار دارند، ضمن اینکه بیشترین تعداد شهدای والامقام مسجد اعظم همدان را شهدای دانش آموز تشکیل داده اند.

حاجی زاده اصل به لزوم برگزاری یادواره های شهدا در بین نسل جدید تأکید کرد و گفت: مشارکت جوانان و نوجوانان در برگزاری یادواره های شهدای دوران دفاع مقدس به آنها این فرصت را می‌دهد تا در حس و حال آن دوران قرار گرفته و تاریخ کشور خود را با وجود حس و نسبت به آرمان های امام و شهدا آگاهی یابند تا آنان را به عنوان الگو در زندگی و برای رفتار خود انتخاب کنند.

حاجی زاده اصل با اشاره به متفاوت بودن برنامه امسال، تصریح کرد: یادواره امسال بدون سخنران و با برنامه هایی چون، بیان خاطرات رزمندگان دفاع مقدس، اجرای تئاتر با موضوع دفاع مقدس و غیره با حضور خانواده های معزز شهدا، مسئولان و عموم مردم و دوستداران شهدا برگزار می‌شود.

وی از تعدادی از شهدای این یادواره یاد کرد و گفت: سرداران شهید حسن ترک، تقی بهمنی، سعید قهاری سعید، محمدرضا فراهانی، محمد مهدی بیات جعفر عبادی و غیره و امیر شهید قاسم همت یار از شهدای مسجد اعظم هستند.

حاجی زاده همچنین از نخستین شهید بیداری اسلامی در سال 57 یاد و اظهار کرد: شهید مصطفی الحسینی از شهدای شاخص و نخستین شهید بیداری اسلامی در زمان انقلاب است که وی به 24 کشور اسلامی سفر کرده و همرزم شهید چمران و امام موسی صدر بود.

وی گفت: بیست و سومین یادواره 121 شهید والامقام مسجد اعظم همدان، پنج شنبه مورخ 30 مرداد ماه از ساعت 21 در محل کانون شهید پورمیدانی شهر همدان واقع در میدان پیشاهنگی برگزار می‌شود.

دیدگاه شما