وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 28 مرداد 1393 ساعت 08:42   |   کد مطلب: 9018
مسکن مهر توازن مدارس را در همدان برهم زد
رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش استان همدان گفت:مسکن مهر، توازن مدارس را بر هم زده و در شهرک‌های بهشتی و مدنی با کمبود فضای آموزشی مواجهیم.

  علیرضا صدرا گفت: برای جبران کمبودها از مدارس حاشیه ای برای پوشش تحصیلی دانش آموزان مناطق دارای کمبود فضای آموزشی استفاده می‌کنیم و همچنین خرید خدمات آموزشی از مدارس غیردولتی و پر کردن صندلی خالی آنها نیز پیش بینی شده است که البته هنوز دستورالعمل اجرای این طرح ابلاغ نشده است.

صدرا درباره کتاب‌های درسی نیز گفت: در دوره های فنی و حرفه ای و ابتدایی تمام کتاب‌های تحصیلی دریافت شده است اما چون کتاب‌های پایه‌های چهارم ابتدایی و دوره هشتم محتوای آنها تغییر کرده است تا ابتدای مهر و آغاز سال تحصیلی می‌رسد.

وی افزود: برای سال‌تحصیلی جدید در دوره پیش دبستانی 384 مدرسه با 271 کلاس درس، دوره ابتدایی یک هزار و 451 مدرسه با 6 هزار و 206 کلاس، دوره اول متوسطه 565 مدرسه با یک هزار و 706 کلاس، دوره متوسطه نظری 311 مدرسه با یک هزار و 571 کلاس، شاخه فنی و کارودانش 170 مدرسه با 756 کلاس و 81 مدرسه استثنایی در سطح استان همدان برای تحصیل دانش آموزان پیش بینی شده است.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش استان همدان تصریح کرد: به منظور حمایت از مدارس حاشیه شهر امسال هیچ گونه سرانه به مدارس خاص و هیئت امنایی پرداخت نمی‌شود و والدین اجباری در پرداخت شهریه مازاد بر هزینه کتاب و بیمه در هنگام ثبت نام ندارند در حالی که مشارکت در تأمین هزینه های مدارس به صورت اختیاری حق اولیاء است.

وی درباره ساماندهی وضعیت نیروهای آموزش و پرورش همدان گفت: در دوره اول متوسطه با مازاد نیرو مواجه هستیم و به ویژه در بخش دختران و رشته‌های ریاضی، زبان و الهیات اما در دوره دوم متوسطه میزان دبیران موجود متناسب با نیاز دانش آموزان این مقطع هستند.

 

جبران کمبود نیرو با انتقال معلمان از شهرستان‌ها

صدرا با تاکید بر اینکه استان همدان در مقطع دوره ابتدایی با کمبود شدید نیرو مواجه است، افزود: برای جبران کمبودها از نیروهای انتقال شهرستان‌ها استفاده می‌کنیم و یا اینکه نیروهای مازاد دوره‌های متوسطه در دوره ابتدایی به کار گرفته می‌شوند.

وی با اشاره به کمبود مدارس در برخی مناطق استان عنوان کرد: براساس قانون شورهای آموزش و پرورش مجلس، انبوه سازان به ازای هر 200 واحد مسکونی که می‌سازند باید یک فضای آموزشی نیز پیش بینی کنند تا توازن برای توزیع دانش آموزان در مدارس برقرار شود.

 

دیدگاه شما