وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 23 مرداد 1393 ساعت 11:36   |   کد مطلب: 8958
ریز و درشت بازی های زیر ۱۴ سال آسیا
فوتبال زیر 14 ساله های آسیا هرچه بود و هرثمره ای که داشت خاتمه پیدا کرد .

دومین دوره رقابت های فوتبال نونهالان آسیا  در همدان به کار خود پایان داد. بازی هایی که شاید نام زیر ۱۴ سال گذاشتن روی آن فقط صوری بود و در عمل خیلی از تیم های حاضر تا دلتان بخواهد بازیکنان بالای ۱۴ سال داشتند.

این را سرمربی تیم ملی نونهالان کشورمان پس از بازی با کره شمالی اعلام کرد و گفت یک بازیکن زیر ۱۴ سال نمی تواند از فاصله ۶۰ متری توپ را بچسباند به تور دروزاه حریف!

عربستان در میان تیم های حاضر در بازی ها از همه بیشتر دست به جیب کرد. سعودی ها برای این بازی ها دو ماه در اسپانیا اردو زده بودند. آن ها تنها تیمی بودند که با پرواز اختصاصی به همدان آمدند و برگشتند.

نکته جالب درخصوص تیم ملی عربستان این است که در مدت زمان حضور خود در همدان نزدیک به ۳۵ میلیون تومان آجیل خریداری کرده اند که در نوع خود جالب توجه است.

شمیل کمیل ناظر کنفدراسیون فوتبال آسیا که همیشه به همدان لطف داشته و این شهر را خانه دوم خود می داند به میزبانی این رقابت ها نمره قبولی داده تا همدان برای گرفتن میزبانی های بزرگ تر خود را مهیا کند.

پورشاتان کاتل مدیر امور رسانه ای این دوره از بازی ها از تلاش خبرنگاران همدانی در تمامی بازی ها و نشست های خبری تقدیر و قول اهدای یک هدیه ویژه به ورزشی نویسان و عکاسان را داده است.

 

آرامگاه باباطاهر، بوعلی سینا و گنجنامه همدان بیشترین مناطق گردشگری مورد استقبال تیم ها و عوامل اجرایی مسابقات بود.

این بازی ها  در حالی به پایان رسید که تیم های تایلند و تیمور شرقی ضعیف ترین خط دفاعی مسابقات را در اختیار دارند.

بیشترین تعویض در مجموع مسابقات در اختیار کره جنوبی، تیمور شرقی و تایلند بوده و کره شمالی نیز کمترین تعویض ها را داشته است.

به اعتقاد کارشناسان حاضر در مسابقات گل “کیم پوک یوک” مدافع کره شمالی به ایران از فاصله ۵۵ متری زیباترین گل مسابقات لقب گرفته است.

ودر پایان تیم عراق جام را به خانه برد . و امیدوارم این قهرمانی موجب خوشحالی مردم عراق که در سختی و نگرانی به سر می‌برند باشد .

دیدگاه شما