وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 23 مرداد 1393 ساعت 09:12   |   کد مطلب: 8948
نرم افزار مدیریت فایل اندروید
نرم‌افزارهای مدیریت فایل در سیستم عامل اندورید نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند. پس از خرید یک گوشی اندرویدی نصب یک نرم افزار مدیریت فایل جزء اولویت‌های اصلی می‌باشد. همچنین کاربرد این برنامه ها که تعداد آن‌ها نیز بسیار زیاد است برای کاربرانی که گوشی روت شده دارند دو چندان است.
به گزارش نافع؛ برخلاف سازندگانی همچون سامسونگ که در سیستم عامل گوشی خود هیچ فایل منیجیر قدرتمندی قرار نمی‌دهند، برنامه‌نویسان اندروید به این برنامه‌ها توجه خاصی دارند و در فروشگاه‌ها برنامه‌های فایل‌منیجیر رکورد بالای ۵۰ میلیون دانلود را به نام خود ثبت کرده اند. در این بخش قصد داریم تا شما را با ۷ اپلیکیشن قدرتمند مدیریت فایل آشنا کنیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.
 
 

Es File Explorer

اگر بگوییم بهترین و کامل‌ترین فایل منیجیر اندورید این برنامه است اشتباه نکرده‌ایم. بسیاری از کاربران از این برنامه به عنوان فایل منیجر گوشی خود استفاده می‌کنند. هرچه از یک فایل منیجر بخواهید در Es File Explorer وجود دارد. دسترسی به اکثر قضاهای اینترنتی همانند Dropbox و SkyDrive یکی از ویژگی های این برنامه است. از دیگر ویژگی‌های این برنامه می‌توان به Root Explorer، سطل بازیافت، تم‌های مختلف، رابط کاربری زیبا با عملکرد بالا، امکان مشاهده فایل‌های مولتی‌مدیا توسط خود برنامه و امکان تصحیح فایل‌های متنی نیز اشاره کرد.
 

معرفی ۶ نرم‌افزار قدرتمند مدیریت فایل در اندروید

همچنین این برنامه اجازه‌ی بکاپ‌گیری، پاک کردن و به اشتراک‌گذاری بخش‌های مختلف بخصوص اپلیکیشن‌ها را نیز به کاربران می‌دهد. اما یک نکته‌ی مثبت دیگر، رایگان بودن برنامه و نداشتن هیچگونه تبلیغی می‌باشد. سرعت عمل را نیز می‌توان به ویژگی‌های این فایل منیجر اضافه نمود.

Root Explorer

یکی دیگر از برنامه‌های مدیریت فایل در اندورید Root Explorer می‌باشد که لقب "دوست هکرها” را نیز به خود اختصاص داده است. این برنامه از سیستم مدیریت SMB استفاده می‌کند و اجازه دسترسی به فضاهای Dropbox، ‌Box و Drive را به کاربران می‌دهد. این برنامه در حقیقت یک زیرمجموعه از Es File Explorer است و تنها در رابط کاربری و امکانات با آن کمی تفاوت دارد. برخی از کاربران دلیل استفاده خود از این برنامه را قابلیت MultiTab اعلام کرده اند زیرا سرعت آن‌ها را در مدیریت فایل‌ها بالا می‌برد.
 

معرفی ۶ نرم‌افزار قدرتمند مدیریت فایل در اندروید

استفاده از این برنامه به عنوان یک فایل منیجر، دیگر قابلیت‌هایش را هدر می‌دهد. اگر دستگاه شما روت باشد می‌توانید به راحتی به تمام فایل های حافظه دسترسی داشته باشید و همچنین قابلیت‌های ویژه‌ای برای هکر‌ها نیز در برنامه گنجانده شده است. یک قابلیت دیگر برنامه نیز امکان
تعیین برنامه خاص برای باز کردن یک فایل می‌باشد.

Solid Explorer

این فایل منیجر برخلاف بقیه رایگان نیست اما شاید بپرسید چرا؟ دلایل زیادی را می‌توان نام برد. اولین مورد رابط کاربری زیبای برنامه باقابلیت Drag & Drop است که می‌توانید فایل‌ها را به درون یک پنجره بکشید(همانند ویندوز). همچنین برنامه دارای پنل دوگانه‌ی حافظه‌ی داخلی و خارجی نیز می‌باشد که کاربر دچار سردرگمی نشود.
 

معرفی ۶ نرم‌افزار قدرتمند مدیریت فایل در اندروید

همچنین قابلیت دسترسی به گوشی توسط یک مرورگر متصل به وای‌فای مشترک نیز وجود دارد که در بین فایل منیجرها این قابلیت به ندرت یافت می‌شود. در مجموع به نظرم این برنامه نیز ارزش یکبار امتحان کردن را دارد.

Astro File Manager with Cloud

همانند Es Explorer این برنامه نیز در بین کاربران اندرویدی محبوب و پرطرفدار است. این برنامه سال‌هاست که در فروشگاه قرار دارد. رابط کاربری برنامه بسیار مدرن و کاربر پسند است. اما مهمترین ویژگی برنامه در اختیار گذاشتن فضای ابری رایگان به کاربران است.

همچنین برنامه به کاربران اجازه دسترسی به فضاهای ابری دیگری مثل دراپ‌باکس را نیز می‌دهد. این برنامه دارای ویژگی‌های مختلف دیگر نیز می‌باشد که از بازگو کردن آن‌ها صرف نظر می‌کنیم.
 

معرفی ۶ نرم‌افزار قدرتمند مدیریت فایل در اندروید

در مجموع به نظر من این برنامه برای افراد زیبا پسند و همچنین کسانی که به فضای ابری در اینترنت می‌باشند، انتخاب بسیار خوبی است. برنامه به صورت رایگان در فروشگاه قرار دارد.

File Expert With Clouds

File Expert ابتدا یک منیجر ساده و جمع و جور بود و کم کم شروع به رشد کرد و حالا به عنوان یکی از بهترین اپلیکیشن‌های مدیریت فایل در اندروید شناخته می‌شود. این برنامه هر چیزی را که از یک منیجر می‌خواهید را در اختیارتان می‌گذارد. رابط کاربری برنامه بسیار مدرن و شیک است و به شما اجازه می‌دهد تا به همه‌ی قسمت‌های دستگاه دسترسی داشته باشید.
 

معرفی ۶ نرم‌افزار قدرتمند مدیریت فایل در اندروید

همچنین می‌توانید افزونه‌هایی را نیز برای این برنامه دریافت و بر روی ان نصب کنید. این برنامه را نیز می‌توانید از فروشگاه به صورت رایگان دریافت کنید.

File Explorer

آخرین برنامه‌ای را که به شما معرفی می‌کنیم File Explorer نام دارد. این برنامه همانند موارد قبل اکثر امکانات و ویژگی‌های مورد نیاز کاربران را شامل می‌شود اما رابط کاربری آن به نسبت بقیه ضعیف‌تر است و شاید یکی از دلایل محبوبیت کم آن نیز همین مورد باشد.

این برنامه با ورژن‌های جدید اندروید سازگاری فوق‌العاده خوبی دارد و سرعت عمل آن نیز بسیار بالاست. به نظر ما حتما این برنامه را امتحان کنید!
 

معرفی ۶ نرم‌افزار قدرتمند مدیریت فایل در اندروید

دیدگاه شما