وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 21 مرداد 1393 ساعت 11:45   |   کد مطلب: 8906
روز دلاورمردی حضرت علی(ع) به نام ورزش پهلوانی و باستانی معرفی شد
مسئول سازمان تربیت بدنی بسیج مستضعفین گفت: همزمان با روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای قهرمانان و ورزشکاران انزجار خود از اسرائیل را اعلام می کنند.

 سردار یزدانی در اختتامیه مسابقات جود و، کاراته و تیر و کمان، در جمع بانوان ورزشکار در سالن ورزشی مجموعه ۵ آذر در تهران اظهار کرد: با پیگیری های فدارسیون ورزش های باستانی و زورخانه ای روز ۱۷ شوال مصادف با روز دلاورمردی حضرت علی(ع) در جنگ خندق که توانستند جبهه کفر را شکست دهند به نام ورزش پهلوانی و باستانی معرفی شده است.

وی با بیان اینکه این روز؛ روز مقاومت اسلامی نیز نامیده شده است، تصریح کرد: فعالان عرصه پهلوانی در فدراسیون ورزش های پهلوانی توانستند این روز را بعنوان روز رسمی ورزش های پهلوانی ثبت کنند.

مسئول سازمان تربیت بدنی بسیج مستضعفین با اشاره به شهادت مردم بی پناه غزه به دست رژیم اشغالگر قدس، افزود: کودکان، زنان و مردان بی پناه غزه این روزها به دست اسفناک ترین موجودات جهان، رژیم خونخوار و کودک کش اسرائیل قتل عام می شوند.

 

یزدانی با تأکید بر اینکه مردم غزه و فلسطین همچنان در مقابل صهیونیست های جنایتکار مقاومت و ایستادگی می کنند، گفت:  به حقیقت مردم غزه انسان های بزرگ با اعتقادات قوی و راسخ هستند.

وی عنوان کرد: همزمان با روز فرهنگ پهلوانی و وررش زورخانه ای؛ روز مقاومت اسلامی قهرمانان و ورزشکاران در سالن شهید افراسیابی فراخوان شده و با تجمع خود انزجار خود را از این اسرائیل را اعلام می کنند.

در این مراسم مسئول سازمان تربیت بدنی بسیج مستضعفین رشته ورزشی خود را جودو اعلام کرد و مقام آوران توسط وی با اهداء لوح تقدیر و جوایزی تجلیل شدند.

شایان ذکر است مسابقات قهرمان کشوری جودو، کاراته و تیر و کمان خواهران بسیج یادواره شهیده فوزیه شیر دل از ۱۸ مرداد به مدت  دو روز به میزبانی تهران بر گزار شد و خواهران بسیجی در غالب ۴۰ تیم از ۲۶ استان کشور با هم به رقابت پرداختند .

و در پایان جشنواره ورزشی قهرمان کشوری خواهران بسیج، در رشته تیر و کمان تیم تهران بزرگ به مقام قهرمانی رسید و تیم های اصفهان و یزد روی سکوی دوم و سوم قرار گرفتند.
در رشته کاراته باز هم این خواهران بسیجی تهران بزرگ بودند که جام قهرمانی را بالای سر بردند. در این رشته لرستان دوم شد و هرمزگان به مقام سوم رسید.
در جودو، جودوکاران همدانی روی سکوی قهرمانی قرار گرفتند و تیم های چهارمحال بختیاری و خراسان رضوی هم دوم و سوم شدند.
همچنین در پایان این جشنواره ورزشی، خواهران بسیجی سپاه قم به عنوان تیم اخلاق برگزیده شدند و مورد تقدیر قرار گرفتند.

دیدگاه شما