وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 17 مرداد 1393 ساعت 13:47   |   کد مطلب: 8829
مسئول مجمع راویان دفاع مقدس همدان:
نقش زنان در دفاع مقدس کمتر مطرح شده است
نقش زنان در دفاع مقدس کمتر مطرح شده است
مسئول مجمع راویان دفاع مقدس همدان گفت: در تمامی یادواره‌ها معمولاً از شهدای مرد یاد می‌شود و از نقش زنان در دفاع مقدس کمتر گفته شده ‌است

سردار رضا میرزایی در یادواره شهدای شاخص زن سال اظهار کرد: نقش زنان در دفاع مقدس بالاتر از مردان بود چراکه اگر فعالیت پشتیبانی زنان نبود ما قادر به دفاع نبودیم.
وی اضافه کرد: مردان در جنگ حضور داشتند و هشت سال مادران، همسران و دختران آن‌ها بودند که خانه‌ها را مدیریت می‌کردند و این مسئله به مردان آرامش می‌داد تا با فراغ بال در جبهه حضور داشته باشند.

مسئول مجمع راویان دفاع مقدس همدان با اشاره به وجود 200 هزار شهید و یک میلیون جانباز در کشور تصریح کرد: اگر امدادرسانی و پرستاری زنان نبود به طور قطع حداقل 200 هزار نفر دیگر به شهدای ما اضافه می‌شد.

میرزایی ادامه داد: در کشور حدود هفت هزار شهید و 14 هزار جانباز زن وجود دارد که سهم استان همدان 343 شهید و حدود 600 جانباز است.

این محقق و پژوهشگر دفاع مقدس که 20 سال بر روی وصیت‌نامه شهدا تحقیق کرده و موفق به بررسی 160 هزار وصیت نامه شده‌، اظهار کرد: نتایج این تحقیقات نشان می‌دهد سه موضوع محوری در تمام وصیت‌نامه‌ها با فراوانی 400 هزار بار تکرار شده که شامل نماز، تبعیت از ولایت و حجاب زنان است.

وی تصریح کرد: شهدا به نماز تاکید فراوان داشتند، رزمندگان در شرایط سخت جنگ نیز تاکید فراوان بر نماز اول وقت می‌کردند.

میرزایی با تاکید بر اینکه اگر چادر و حجاب زنان نباشد خون شهدا پایمال شده است. بیان کرد: اگر می‌خواهید شرمنده شهدا نباشید باید حجاب خود را حفظ کنید زیرا این خواست شهدا از زنان و دختران کشور بود.

وی گفت: دشمن که از راه نظامی نتوانست با ایران مقابله کند تهاجم فرهنگی را در پیش گرفت و با همان توان که در جنگ حضور داشت وارد کار فرهنگی شد.

دیدگاه شما