وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 15 مرداد 1393 ساعت 11:50   |   کد مطلب: 8800
نیاز اساسی ترویج آموزش‎های فنی و حرفه ای
فرماندار ملایرگفت:دانشگاهی را در صحنه کار و کارآفرینی نمی ببینیم، به دلیل این است که به صورت عملی کاری انجام نداده و از اندوخته‎های خود استفاده نمی کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی نافع،  مصطفی آزادبخت در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان ملایر از حضور نیافتن برخی رؤسای بانک‎های عامل در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری ملایر انتقاد و اظهار کرد: مدیران باید در زمینه اشتغال احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند و دنبال توجیه کار نباشند.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد از مشکلات مردم به واسطه عملکرد مطلوب و احترام به ارباب رجوع توسط مدیران حل می شود، افزود: عملکرد ضعیف بانک‌های عامل در ارایه تسهیلات اشتغال به هیچ عنوان قابل توجیه نیست و برای پیشبرد اشتغال، موانع را باید خود بانک‌ها بردارند.

فرماندار ملایر تصریح کرد: برخی رؤسای بانک‎های عامل در زمینه ارایه تسهیلات خوداشتغالی و مشاغل خانگی در این شهرستان عملکرد خوبی داشتند و مابقی بانک‌ها باید دلیل دیر پرداخت کردن تسهیلات را جوابگو باشند.

وی ترویج آموزش‎های فنی و حرفه ای را یکی از نیازهای اساسی دانست و افزود: اگر امروز نمی توانیم اندوخته‎های دانشگاهی را در صحنه کار و کارآفرینی ببینیم، به دلیل این است که به صورت عملی کاری انجام نداده و از اندوخته‎های خود استفاده نمی کنند.

آزادبخت خواستار نگاه عادلانه استان به شهرستان شد و گفت: بخش‌های این شهرستان برای ورود آموزش‎های فنی و حرفه ای به روستاها پای کار هستند و باید این آموزش‎ها تقویت شود که در این زمینه اعتبارات لازم نیز پیش بینی شده است.

وی آموزش افراد در هتل‎ها و رستوران‏‎ها را نیز یک ضرورت دانست و بیان کرد: مبارزه با بیکاری و رونق اشتغال و توسعه تولید، سیاست مهم دولت تدبیر و امید است که مدیران باید به صورت جدی وارد کار شوند.

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری ویژه ملایر اعتبارات عمرانی این شهرستان در سال جاری را ۳۴۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: از این میزان، ۱۴۰ میلیارد ریال از محل تملک و دارایی استان و ۲۰۰ میلیارد ریال نیز از محل ماده ۱۸۰ اختصاص داده شده است.

صحبت اله نجفی از تعیین تکلیف ۲۵ طرح تولیدی و صنعتی این شهرستان خبر داد و گفت: از مجموع ۵۴ طرح با مبلغ بیش از یک هزار و هشت میلیارد ریال معوقات بانکی، ۲۵ طرح با مبلغ ۶۰۱ میلیارد ریال تعیین تکلیف شد.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۱۹ طرح فعال و درخواست تسهیلات جدید دارند، ابراز کرد: تعداد شش طرح دیگر نیز نیمه فعال هستند و ۲۲ طرح نیز درخواست ۶۰۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات را دارند.

وی بیان کرد: از میزان ۱۳۳ میلیارد ریال اعتبار استان در بخش مشاغل خانگی، سهم شهرستان ملایر ۲۹ میلیارد ریال، معادل ۱۵٫۷ درصد کل سهم استان همدان است.

نجفی تاکید کرد: دستگاه‎های اجرایی این شهرستان از زمان ابلاغ این سهمیه به بانک‎های عامل، ۴۵ روز مهلت دارند این میزان سهمیه را جذب کنند، در غیر اینصورت جابجا می شود.

وی با بیان اینکه بانک ملی در زمینه پرداخت تسهیلات خوداشتغالی و مشاغل خانگی، بیشترین میزان پرداختی را داشته است، تصریح کرد: بانک‎های ملت، کشاورزی، تجارت، سپه، مسکن، رفاه و صادرات به ترتیب کمترین میزان پرداختی را در شهرستان یه خود اختصاص داده اند.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ملایر نیز سهمیه مشاغل خانگی این شهرستان را بیش از ۷۱ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: از این مبلغ، تاکنون ۴۱ میلیارد ریال آن معادل ۵۸ درصد پرداخت شده است.

غلامرضا کارگر از سهمیه ۵۸ میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال تسهیلات خوداشتغالی ملایر خبر داد و اظهار کرد: تاکنون ۳۸ میلیارد و ۶۳۰ میلیون ریال آن معادل ۶۶ درصد پرداخت شده است.

دیدگاه شما