وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 15 مرداد 1393 ساعت 00:09   |   کد مطلب: 8797
ساخت مجتمع آموزشی شهید احمدی‌روشن در همدان
رئیس جهاد دانشگاهی همدان از ساخت مجتمع آموزشی، تحقیقاتی شهید احمدی‌روشن با متراژ ۵ هزار متر مربع در شهرک مدنی همدان خبر داد و گفت: این پروژه در دو فاز و با زیربنای ۳۰ هزار متر تا یک ماه دیگر کلنگ‌زنی می‌شود.

اکبر اسدی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به 17 مردادماه به عنوان روز خبرنگار، از رسالت مهم خبرنگاران سخن راند و اظهار کرد: جهاد دانشگاهی با دارا بودن دو رسانه خبری ایسنا و ایکنا و هفته‌نامه «بازار کار» به اهمیت جایگاه رسانه اشراف کامل دارد.

وی رسانه را میزان سنجش سطح توسعه‌یافتگی جوامع برشمرد و تصریح کرد: خبرنگاران و رسانه‌ها در این عصر ارتباطات و اطلاعات، زبان‌گویای مردم و واسطه بین مردم و دولتمردان هستند.

رئیس جهاد دانشگاهی همدان به رسالت سنگین خبرنگاران اشاره کرد و اظهار کرد: اصحاب رسانه با رعایت اخلاق حرفه‌ای باید زمینه اندیشه برتر را در سطح جوامع مختلف ایجاد کنند.

به گفته وی انعکاس پیام انقلاب اسلامی یکی از مهم‌ترین وظایف خبرنگاران به شمار می‌رود، پس خبرنگاران باید نسبت به این امر توجه داشته و از قدرت تحلیل راهبردی اهداف انقلاب برخوردار باشند.

اسدی امسال را به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ نقطه عطفی برای همه جهادگران دانشگاهی برشمرد و با اشاره به روز 16 مرداد سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی اذعان کرد: بومی شدن مدیریت به معنای مدیریت جهادی است که ریشه در آموزه‌های دینی ما دارد.

وی با بیان اینکه در جهاد دانشگاهی مدیریت جهادی بر اساس نیروی انسانی متعهد و سرمایه اجتماعی است، بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی این مجموعه را لطف و عنایت رهبر در مورد جهاد دانشگاهی دانست که این موضوع بار مسئولیت آن را سنگین‌تر می‌کند.

رئیس جهاد دانشگاهی همدان با اشاره به اینکه این مجموعه فعالیت خود را در چهار زیرمجموعه پژوهشی، فرهنگی، آموزشی و پشتیبانی انجام می‌دهد، مرکز «طب کار» را یکی از مراکز در معاونت پژوهشی برشمرد و افزود: این مرکز در زمینه صدور کارت سلامت، معاینات دوره‌ای کارخانجات و غیره فعالیت داشته که از سال گذشته هفت هزار و 500 نفر به این مراکز مراجعه کرده‌اند.

وی اذعان کرد: آزمایشگاه سنجش طبی از دیگر مراکز معاونت پژوهشی است که در زمینه بحث هورمون‌شناسی، سلولوژی، انگل‌شناسی و غیره فعالیت دارد که تا کنون 25 هزار نفر از خدمات این مرکز استفاده کرده‌اند.

اسدی با بیان اینکه خدمات «خون بندناف» از دیگر خدمات این معاونت است که تاکنون 600 نفر از خدمات آن استفاده کرده‌اند، تأکید کرد: تعداد افراد بهره‌مندی از خدمات خون بند ناف نسبت به سال گذشته 150 درصد افزایش یافته است.

وی از تأسیس سلامتکده در این معاونت خبر داد و اظهار کرد: این مرکز در حوزه بحث سلامت مبتنی بر طب سنتی با روش نوین ورود خواهد کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی همدان معاونت فرهنگی را یکی دیگر از معاونت‌های مهم در جهاد دانشگاهی برشمرد و گفت: تعداد دانشجویان بهره‌مند از خدمات این معاونت 20 هزار نفر است که در قالب برنامه‌های متعدد از جمله مسابقات قرآنی، کارگاه آموزشی، نشست‌های تخصصی، کرسی‌های آزاداندیشی، جشنواره‌ها و همایش‌ها برگزار شده است.

وی با بیان اینکه مرکز افکارسنجی یکی دیگر از زیرمجموعه‌های معاونت فرهنگی است که تا کنون در 9 طرح ملی و پنج طرح کارآفرینی فعالیت داشته است، از کسب رتبه ممتاز کشوری مرکز افکارسنجی جهاد دانشگاهی همدان در بین مراکز افکارسنجی جهاد دانشگاهی‌های کشور خبر داد.

اسدی معاونت فرهنگی را همانند کارگاهی برای دانشجویان برشمرد که زمینه فعالیت را برای آن‌ها فراهم می‌کند و اظهار کرد: معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی در سه سطح دانشگاه علم و فرهنگ، دانشگاه علمی ـ کاربردی و مرکز آموزشی کوتاه‌مدت در حال فعالیت است.

وی با بیان اینکه دانشگاه علم و فرهنگ جهاد دانشگاهی دارای 11 کدرشته دانشگاهی در رشته‌هایی فنی و مهندسی است، ادامه اد: این مرکز برای سال آینده سه کدرشته کاردانی الکترونیک کامپیوتر و کارشناسی ناپیوسته معماری را از وزارت علوم اخذ کرده است.

رئیس جهاد دانشگاهی همدان گفت: تعداد کل دانشجویان این مرکز یک‌هزار و 200 نفر است که از ابتدای تأسیس این دانشگاه 6 هزار نفر دانشجو مشغول به تحصیل شده‌اند.

وی افزود: در مرکز علمی کاربردی همدان یک‌هزار و 900 دانشجو در 31 کدرشته مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد کد رشته 16 رشته کاردانی، 15 رشته کارشناسی و یک رشته کارشناس حرفه‌ای است.

اسدی از افزوده شدن پنج رشته جدید در مرکز علمی ـ کاربردی در سال تحصیلی جدید خبر داد و اظهار کرد: مرکز کوتاه‌مدت یکی از مراکزی است که از موازی‌کاری پرهیز می‌کند و با رویکرد آموزش‌های تخصصی در یک سال گذشته 3 هزار و 200 نفر را آموزش عمومی و تخصصی داده است.

وی از ساخت مجتمع آموزشی تحقیقاتی شهید احمدی‌روشن با متراژ 5 هزار متر مربع در شهرک مدنی همدان خبر داد و افزود: این پروژه در دو فاز و با زیربنای 30 هزار متر تا یک ماه دیگر کلنگ‌زنی خواهد شد.

رئیس جهاد دانشگاهی همدان برآورد هزینه این طرح را 80 میلیارد ریال در بازه زمانی دو سال و نیم دانست و گفت: جهاددانشگاهی مولود نظام اسلامی است که وظیفه شکوفایی استعدادهای بالقوه را برعهده دارد.

دیدگاه شما