وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 12 مرداد 1393 ساعت 09:46   |   کد مطلب: 8705
آغاز اردوهای دانش آموزی طرح هجرت 3 در شهرستان نهاوند
طرح هجرت 3 با حضور مدیر آموزش و پرورش شهرستان نهاوند ، معاون فرماندار ، فرمانده سپاه و جمعی از دانش آموزان بسیجی این شهرستان در محل کانون شهید باهنر نهاوند آغاز شد.

مدیر آموزش و پرورش نهاوند در این مراسم گفت: اجرای طرح هجرت 3 از تدابیر مقام معظم رهبری در جهت توسعه و آبادانی مراکز آموزشی است که امسال برای اجرای آن ، 15 عرصه کاری در نظر گرفته شده است.
علیرضا تکلو گفت:در این طرح علاوه بر غنی سازی اوقات فراغت ، زمینه مشارکت پرشور دانش آموزان و ایجاد حس تعهد و خصلت بسیجی در بین آنان فراهم می شود تا دانش آموزان بسیجی بتوانند از این فرصت برای مشارکت در کار زیبا سازی مدارس و ایفای نقش در سازندگی محیط آموزشی بهره مند شوند.
وی افزود: طرح هجرت 3 در سالجاری، با هدف رنگ آمیزی و تعمیرات مدارس، زیبا سازی محیطی و انجام امور مورد نیاز فضاهای آموزشی با مشارکت 150 دانش آموز بسیجی در این شهرستان اجرا می شود.
وی با یاد آوری آثار مثبت این طرح در خنثی سازی تهاجم فرهنگی دشمنان افزود: در شرایطی که دشمن از هر فرصتی برای ضربه زدن به باورهای جوانان استفاده می کند شرکت دانش آموزان در فعالیت های گروهی و پر کردن اوقات فراغت آنان می تواند خنثی کننده تهاجم فرهنگی دشمنان باشد .
وی بر جذاب بودن برنامه ها در طول اجرای طرح تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه روحیه جوانان یک روحیه جهادی است لذا باید با مهیا کردن شرایط لازم و افزودن بر جذابیت برنامه ها، زمینه مشارکت بیشتر آنان فراهم شود.
وی گفت: به منظور تقویت معنویت در دانش آموزان و بصیرت افزایی آنان علاوه بر کار زیبا سازی ،انجام برنامه های فرهنگی در سطح مدارس و اردوگاه از دیگر کارهایی است که توسط آموزش و پرورش و سپاه ناحیه نهاوند اجرا می شود .
طرح هجرت 3 از جمله طرح هایی است که به فرمان مقام معظم رهبری اجرایی گردید و هدف آن استفاده از پتانسیل جوانان بسیجی برای سازندگی کشور است .
برای اجرای این طرح آموزش و پرورش ،اداره کل نوسازی مدارس و نیروی مقاومت بسیج به عنوان سه ضلع اصلی اجرای طرح با یکدیگر مشارکت می کنند.

دیدگاه شما