وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 12 مرداد 1393 ساعت 08:29   |   کد مطلب: 8702
نبود مسجد، مدرسه و فرشگاه در مسکن مهر ملایر
هنوز مشکل گازرسانی و آبرسانی به این پروژه‎ها وجود داشته و در این مناطق حتی یک مسجد، مدرسه و یا فروشگاه نیز وجود ندارد و این امر موجب بلاتکلیفی مردم شده است.

به گزارش نافع به نقل  از ملایری ها،  احمد آریایی نژاد با اشاره به مشکلات حوزه مسکن مهر شهرستان ملایر اظهار کرد: متأسفانه اوضاع پیشرفت مسکن مهر ملایر مساعد نیست چرا که در این حوزه یا پیمانکار به تعهدات خود عمل نمی کند و یا افرادی که جویای مسکن هستند توان پرداخت مابقی هزینه‎ها را نداشته و امکان پس گرفتن پول نیز برای آنها نیست.

وی به مشکلات زیرساختی پروژه‎های مسکن مهر ملایر اشاره کرد و افزود: هنوز مشکل گازرسانی و آبرسانی به این پروژه‎ها وجود داشته و در این مناطق حتی یک مسجد، مدرسه و یا فروشگاه نیز وجود ندارد و این امر موجب بلاتکلیفی مردم شده است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه که در همین زمینه مکاتباتی با وزارتخانه داشته ایم و توانسته ایم تا حدودی بهسازی را شروع کنیم اما در ادامه باز هم متوقف شده است،‌ گفت:​ از سوی دیگر کمربند سبزی دور شهرستان ملایر وجود ندارد و ساختمان‌های غیرمجاز بسیاری ساخته می شود که نه می توان ساکنان آن را بیرون کرد و نه می توان زیرساخت‌های راه و گاز و آب و برق و تلفن را در اختیار آنها قرار نداد.

وی نیز با اشاره به حوزه راه و شهرسازی ملایر اظهار کرد: با توجه به اقلیم کوهستانی شهرستان ملایر جاده‎های مواصلاتی روستاها به سرعت تخریب می شود که لازم است وزیر راه و شهرسازی در این زمینه تدبیری بیاندیشد.

آریایی نژاد به خطوط راه آهن که در این شهرستان وجود دارد نیز اشاره و ابراز کرد: متأسفانه ظرفیت حمل و نقل راه آهن ملایر بسیار کم است به طوری که فقط یک سفر در روز به مشهد با سرعت پایین دارد در حالی که لازم است این خطوط به نهاوند و تهران هم کشیده شود.

وی به ظرفیت‎های شغلی بسیاری در ملایر نظیر صنعت کریستال،​ چینی سازی،​ منبت کاری،​ صادرات کشمش اشاره کرد و افزود:‌ اگر به ین صنایع رسیدگی نشود به زودی از بین رفته و نیز لازم است کوره‎های آجرپزی که در شهرستان وجود دارد و اکثر مردم از طریق آنها ارتزاق می کنند همانند سایر شهرستان‎ها از حالت سنتی به حالت گازسوز درآید تا مشکلات کمتری را برای کارگران این صنعت ایجاد کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز با اشاره به ساخت فرودگاه منطقه تصریح کرد: قرار است فرودگاهی در منطقه(مابین ملایر،​بروجرد و نهاوند) احداث شود که اراضی مربوطه نیز خریداری شده است اما هر شهر تمایل دارد فرودگاه به آن شهر نزدیک تر باشد اما با توجه به ملی بودن پروژه فرودگاه باید شرط عدالت در این زمینه رعایت شود.

دیدگاه شما