وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 30 تير 1393 ساعت 14:04   |   کد مطلب: 8521
مدیرکل میراث فرهنگی همدان:
تندیس هنرمندهمدانی ساخته می‌شود
تندیس هنرمندهمدانی ساخته می‌شود
مدیرکل میراث‌ فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری استان همدان گفت: تندیس علی‌اکبر محمودی‌وثاق هنرمند همدانی ساخته می‌شود.

ریحان سروش‌مقدم گفت: خادم فرهنگ همدان که بزرگترین دغدغه‌اش حفظ لهجه و آداب و رسوم استان بود بر گردن این دیار دینی دارد که باید ادا شود.

وی هدف از ساخت تندیس محمودی‌وثاق را تجلیل از «دادا» همدان دانست و تاکید کرد: این شخصیت مردمی‌ترین هنرمندی بود که پس از رفتنش همچنان در خاطر همدانی‌ها یاد و نامش زنده خواهد ماند.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان همدان تصریح کرد: از خصوصیات بارز محمودی‌وثاق که دست نوشته‌های زیادی در زمینه آداب و سنن بومی و قدیمی مردمان همدان دارد این است که در هر فرصت و نشست عام و خاص و حتی دیدارهای چهره به چهره با مردم شهر، امثال و حکم بزرگان و علمای دین و ایران را با لهجه شیرین همدانی بازگو می‌کرد و مخاطبان خود را به وجد می‌آورد.

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که موزه مفاخر و مشاهیر همدان در فرهنگسرای عین‌القضات ظرفیتی شاخص برای استان است می‌توان از آن برای حفظ و نمایاندن بزرگان الوند‌نشین همواره بهره برد.

سروش‌مقدم عنوان کرد: ما در برنامه‌های خود ساخت تندیس علی اکبر محمودی‌وثاق را به منظور حفظ و معرفی این هنرمند به نسل‌های آینده قرار داده‌ایم.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان همدان یادآور شد: مفاخر و مشاهیر و نخبگان این سرزمین حق بزرگی بر گردن ما دارند و زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره آنان یکی از وظایف مسئولان و مردم است.

منبع:فارس

دیدگاه شما