وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 30 تير 1393 ساعت 12:14   |   کد مطلب: 8517
فرماندار ملایر گفت: از 40 سازمان مردم نهاد ثبت شده در ملایر تنها 15 سمن فعال و 25 سمن دیگر نیمه فعال یا غیرفعال هستند.

 مصطفی آزادبخت در جلسه سازمان‌های مردم نهاد اظهار کرد: کسانی که داوطلبانه مشغول به خدمت رسانی به جامعه می‌شوند باعث ارتقاء سطح جامعه شده و به عنوان ظرفیتی برای جامعه محسوب می شوند.

وی افزود: جامعه ای می تواند به رشد و کمال و توسعه برسد که از تمام جوانب فرهنگ عمومی جامعه را ارتقاء دهد.

فرماندار ملایر ابراز کرد: سازمان‎های مردم نهاد ظرفیتی هستند که می‎توانند خدمت رسانی در جامعه را تقویت و سطح فرهنگ را بالا ببرند.

وی با بیان اینکه از ۴۰ سازمان مردم نهاد ثبت شده در ملایر تنها ۱۵ سمن فعال و ۲۵ سمن دیگر نیمه فعال یا غیرفعال هستند، تصریح کرد: باید این عرصه را فعال کرده تا با کمک این مجموعه سطح فرهنگی اجتماعی جامعه بالا رود.

آزادبخت با اشاره به ینکه فعالیت سازمان‎های مردم نهاد در زمینه مقابه با مواد مخدر کم نظیر است، افزود: سازمان‎های مردم نهاد می توانند در سطوح مختلف جامعه تأثیرگذار بوده و باعث ارتقاء سطح فرهنگی جامعه شوند.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ملایر نیز اظهار کرد: سمن‌ها عرصه ظهور و حضور صفات پاک و همت آدم‌های خداجو هستند و مدعی مطالبات اجتماعی مردم از دستگاه‌های دولتی و اجتماعی می‌باشند.

محمدقاسم عبدلی معتقد است در حالی که این سازمان‌ها از همه ظرفیت‌ها و نیت‌های خیرخواهانه مردم استفاده می‌کنند رویکرد این کارها باید فداکارانه باشد نه طلبکارانه و با اطلاعات اجتماعی از جامعه حول محور وحدت و شناخت واقع بینانه از نیازها باید فعالیت کنند.

وی گفت: تشکل‌ها بر اساس تاثیراتی که بر افکار عمومی دارند می‌توانند بویژه در عرصه انتخابات بسیار تأثیرگذار باشند هرچند حق تشکل‌ها به خوبی ادا نشده است اما در شهرستان با کمک فرمانداری به دنبال این هستند تا در کنار هم به جلو حرکت کنند

عبدلی تصریح کرد: دو حوزه آسیب مواد مخدر و اثرات مخرب فضای مجازی به عنوان تکنولوژی و علم روز از جمله مواردی است که سمن‌ها باید بصورت جدی به آنها وارد شوند.

تشکیل جلسات منظم، ارائه برنامه سالانه به فرمانداری، دعوت در جلسات بهداشتی، درمانی، ورزشی، ارائه طرح‌های کاربردی، ارائه پیشنهادات به فرمانداری و راه‌اندازی سامانه پیامکی ازجمله اقداماتی است که معاون سیاسی فرمانداری ملایر خواستار اجرای آن از سوی سازمان‌های مردم نهاد شد.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ملایر ابراز کرد: در حوزه پارک علم و فن‌آوری و پژوهش بصورت پراکنده کار شده که جریانی را با همکاری دانشگاه راه‌اندازی کرده تا از ظرفیت انها استفاده شود.

دیدگاه شما