وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 29 تير 1393 ساعت 16:15   |   کد مطلب: 8514
مراسم ارتحال آیت الله محمدی گیلانی در تویسرکان برگزارشد
مراسم ارتحال آیت الله محمدی گیلانی با حضور استاندار، معاونین، نماینده مردم تویسرکان در مجلس، فرماندار، امام جمعه، روحانیون، مدیران استانی و شهرستانی در مسجد اعظم این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام میرمعینی از روحانیون حوزه علمیه قم درباره شخصیت مرحوم آیت‌الله محمدی گیلانی، رئیس سابق دیوان عالی کشور و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، اظهار کرد: ایشان از شاگردان حضرت امام خمینی(ره) و از افراد بسیار با ارزش بود.

 وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، بعد از فرمان امام مبنی بر اینکه قوه قضاییه باید اسلامی شود؛ ایشان جزء اولین افرادی بود که ندای امام خمینی(ره) را استجابت کرد و در دادگاه انقلاب تهران خدمات شایانی کردند.

این مدرس حوزه علمیه با بیان اینکه آیت الله محمدی گیلانی در عین حال برای قضات جوان‌تر طلبه تدریس هم می‌کردند، ابراز کرد: این عالم گرانقدر از اعضای بسیار مفیدی بود که در قوه قضائیه منشا اثرات بسیار شدند.

حجت الاسلام میرمعینی عنوان کرد: آیت‌الله محمدی گیلانی در فقه و اصول چیره‌دست بودند و به ویژه مبانی حضرت امام را در این علوم به خوبی می‌دانستند.

محمدمهدی مفتح نماینده مردم تویسرکان در مجلس و داماد خانواده آیت‌الله محمدی گیلانی نیز در گفت و گو با خبرنگار رودآور مرحوم آیت الله محمدی گیلانی نسبت به خانواده بسیار مهربان و دلسوز بودند و برخوردهای محترمانه و پرجذبه ایشان با آشنایان و دوستان زبان زد عام و خاص بود.

وی با بیان اینکه عالم ربانی که در مکتب قرآن، اسلام و اهل بیت(ع) تربیت شده باشد راه حق را می پیماید، افزود: آیت‌الله محمدی گیلانی در اخلاقیات و اخلاق اسلامی، در فلسفه و علوم معقول و کاملا مسلط بودند و این موضوع باعث شد که ایشان یک روحانی جامع‌الاطراف در نظر و عمل شوند.

نماینده مردم تویسرکان در خانه ملت ابراز کرد: صداقت مرحوم آیت‌الله محمدی گیلانی و تلاش تنها برای جلب رضای خدا از ویژگی های برجسته ای بود که همه ایشان را به آن می شناختند.

دیدگاه شما