وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 27 تير 1393 ساعت 17:56   |   کد مطلب: 8491
مراسم احیا شبهای قدر در 180 مسجد شهرستان نهاوندبرگزارمی شود
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نهاوند در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری گرو، از برگزاری مراسم شب قدر در 180 مسجد و حسینیه شهرستان نهاوند خبر داد.

حجت الاسلام حسین گروسی گفت: شب‏های قدر، اوج پر گشودن در فضای نیایش و بندگی و نهایت شکوفایی رحمت الهی بر بندگان است.
وی بر برگزاری باشکوه آیین های شب های قدر تاکید کرد و گفت: در اهمیت لیالی قدر لازم است که همه مردم و به ویژه روحانیان، مداحان، هیات های مذهبی و مسوولان اهتمام کامل داشته باشند.
حجت الاسلام گروسی افزود: برنامه های ویژه ماه رمضان در 40 مسجد شهر نهاوند و 140 مسجد روستایی برگزار می شود.

گروسی افزود: شب قدر شبی است که تعیین کننده مقدرات یکساله انسانهاست و از موهبت هایی که بر امت پیامبر گرامی اسلام (ص) بخشیده شده محسوب می شود.

حجت الاسلام گروسی گفت: روحانیون و مبلغان در این شبها وظیفه دارند علاوه بر سخنرانی در مورد ویژگی و اهمیت شب های قدر به بیان سیره و روش زندگی امیر المومنین (ع) بپردازند.

وی افزود: بیان مشکلات اجتماعی و مسائل و آسیب های اجتماعی در این شبها به دلیل حضور جوانان در این مراسم از اهمیت خاصی برخوردار است.

سرپرست سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان نهاوند با بیان این موضوع که خواندن دعای جوشن کبیر و تلاوت برخی سوره های قرآن، انجام غسل احیا، خواندن مناجات حضرت علی (ع)و زیارت عاشورا از جمله برنامه های این شب ها است گفت: مهمترین و شاخص ترین  برنامه های شب های قدر در مصلی بزرگ نهاوند برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام حسین گروسی بیان داشت: در ماه مبارک رمضان 180 مبلغ و مبلغه به مساجد شهرستان نهاوند اعزام شده اند تا برنامه هایی چون برگزاری نماز جماعت، قرائت ادعیه مختلف، پاسخ گویی به احکام و شبهات دینی، دوره های قرآن و محافل انس با این کتاب آسمانی، تفسیر قرآن را انجام دهند.

دیدگاه شما