وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 24 تير 1393 ساعت 18:08   |   کد مطلب: 8318
استفاده از ظروف یکبارمصرف پلاستیکی در همدان ممنوع شد
مسوول بهداشت محیط و حرفه ای مرکز بهداشت شهرستان همدان گفت:همزمان با اجرای طرح و جمع آوری این ظروف اخطاریه کتبی به اتحادیه های صنف اغذیه فروشی، چلوکبابی و تالار پذیرایی ها در خصوص مضرات استفاده از ظروف یکبار مصرف پلیمری و پلاستیکی برای عرضه مواد غذایی داغ و همچنین جایگزینی ظروف گیاهی اخطاریه صادر شده است.

به گزارش نافع، حسین خالقی مجد افزود:   با تاکید بر ممنوعیت استفاده از ظروف پلاستیکی گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان و تشدید نظارت ها بر اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی 3.5 تن ظرف یکبار مصرف پلیمری و پلاستیکی جمع آوری شد.

وی ادامه داد: هم اکنون 341 مرکز تهیه و فروش افطاری ( آش و حلیم ) در سطح شهر همدان فعالیت دارند که در ماه مبارک رمضان 597 بازدید از این مراکز انجام شده است.

وی عنوان کرد: از مجموع 314 مرکز فروش افطاری 9 مرکز که فعالیت غیر مرتبط با جواز کسب داشتند شناسایی شده و برای آنها اخطاریه کتبی صادر شده است و در مجموع این بازدید ها 102 مورد تذکر کتبی و 23 مورد معرفی به مراجع وچهار مورد تعطیلی و پلمپ انجام شده است.

وی با بیان اینکه شکایات مردمی از مراکز عرضه این مواد غذایی 24 درصد کاهش یافته است گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون هشت مورد شکایت از مراکز عرضه مواد غذایی ارسال و رسیدگی شده است.

استفاده از ظروف یکبار مصرف به دلیل ارزانی این ظروف در سال های اخیر افزایش پیدا کرده است که این ظروف در کنار بیماری زا بودن می تواند آسیب های زیادی را به محیط زیست وارد کند.

دیدگاه شما