وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 23 تير 1393 ساعت 20:35   |   کد مطلب: 8303
سرپرست اوقاف و امور خیریه تویسرکان:
قاری مصری فردا شب میهمان تویسرکانی ها
قاری مصری فردا شب میهمان تویسرکانی ها
سرپرست اوقاف و امور خیریه تویسرکان گفت: شهرستان تویسرکان فردا شب میزبان “عادل الباز” یکی از قاریان مصری در محفل انس با قرآن مجید است.

علی افشاری سرپرست اوقاف و امور خیریه تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار نافع اظهار کرد: “عادل الباز”‌ قاری بین‌المللی مصر با سفر به استان همدان سه شنبه ۲۴ اردیبهشت ماه جاری همزمان با ماه مبارک رمضان در مسجد جامع تویسرکان قرآن تلاوت کرده و علاقمندان را به فیض روحانی می‌رساند.

وی دیدار چهره به چهره فعالان عرصه های قرآنی با قاریان ممتاز را زمینه ساز آشنایی بیش از پیش آنان با انواع سبک های تلاوت قرآن دانست.

سرپرست اوقاف و امور خیریه تویسرکان با بیان اینکه در جای جای شهرستان تویسرکان نور قرآن تلالو یافته و ارزش‌های معنوی همچنان متجلی است، افزود: به نظر می‌رسد جوانان و نوجوانان سعی دارند از این ظرفیت و معنویت بی‌نظیر بهره کافی و وافی را ببرند.

افشاری با اشاره به جایگاه و اهمیت قرآن در زندگی، ابراز کرد: روایات بسیاری از پیامبر و ائمه ی اطهار(ع) ازتأثیر شگرف قرائت قرآن در زمینه های مختلفی همچون حاجات دینی و دنیوی، مسائل جسمانی، محافظت از خانواده و اموال و برکت در آنها، حل مسائل روحی و روانی وحاجات اخروی در دست است که خبر از باطن قرآن دارد.

وی با بیان اینکه توسعه فرهنگ قرآنی یک ضرورت است، عنوان کرد: درباره حفظ قرآن کریم، مقام معظم رهبری فرموده اند که باید طوری عمل کرد که در ایران بیش از ۱۰ میلیون حافظ قرآن داشته باشیم و در این راستا اداره کل اوقاف نیز گام های مؤثری برداشته است.

سرپرست اوقاف و امور خیریه تویسرکان با تأکید بر اینکه بزرگترین ضرورت یک اسلام حقیقی، ضرورت مفاهیم قرآنی در تمامی حیات انسانی می باشد، افزود: طی دو سال اخیر در تربیت ملی حافظان قرآن کریم رتبه برتر استان همدان را به خود اختصاص داده است.

افشاری در سال جاری نیز ۷۰۰ نفر قرآن آموزان تویسرکانی در کلاس های حفظ قرآن اداره اوقاف تویسرکان ثبت نام کرده اند و تحت نظر مربیان آموزش دیده به حفظ قرآن مشغول هستند.

وی با بیان اینکه نهادهای آموزشی دیگری نیز در راستای توسعه و ترویج روخوانی، روانخوانی، حفظ و قرائت قرآن در شهرستان تویسرکان فعالیت دارند، ابراز کرد: اداره اوقاف تویسرکان نیز همگام با این نهادها برای رسیدن به یک جامعه عظیم قرآنی فعالیت های خود را انجام می دهد.

سرپرست اوقاف و امور خیریه تویسرکان اجرای طرح ملی حفظ قرآن کریم را یک جهاد معنوی دانست و گفت: این طرح یک حرکت جهادی برای ارتباط بیشتر با کتاب انسان‌ساز قرآن است.

افشاری در توجه به حفظ و ترویج فعالیت‌های قرآنی، اظهار کرد: توجه به حفظ قرآن از اولویت‌های کاری پیامبر اکرم(ص) در دوران صدر اسلام بود به این صورت که مردم آیات و سوره‌های قرآن را حفظ می‌کردند و بعد به آن عمل می‌کردند.

وی تصریح کرد: این برنامه ملی و قرآنی که با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در سراسر کشور برگزار می‌شود برکات فراوانی برای جامعه و کشور خواهد داشت.

دیدگاه شما