وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 8 خرداد 1394 ساعت 00:28   |   کد مطلب: 14586
یک استاد علوم قرآنی به مهجوریت قرآن در بسیاری از مناطق حتی در شب های قدر و مناسبت هایی از جمله محرم اشاره کرد و گفت: باید همگان نسبت ارتقاء فعالیت های قرآنی چه در بعد کیفی و چه در بعد کمی دغدغه داشته باشند.

به گزارش نافع، به نقل از رودآور، «علی اصغر شعاعی» در جمع برگزیدگان قرآنی تویسرکان با بیان اینکه سطح عمومی تعلیم قرآن در کشور ما در شرایط قابل قبولی قرار ندارد، گفت: با توجه به سابقه فرهنگی و دینی کشور مسلمان ما، نهادینه شدن تلاوت، تفسیر، تدبر و به ویژه عمل به قرآن در لیه های مختلف اجتماع یک انتظار است که باید برآورده شود.

وی با تأکید بر اینکه کتاب ارزشمند قرآن، به عنوان کتاب زندگی و وحی آسمانی که مایه سعادت رشد و تعالی بشر است باید در صدر امور قرار گیرد، اظهار کرد: صرف نگاه ابزاری آن هم برای اداره مجالس عزاداری و برگزاری مراسم ختم و تشییع و تدفین شایسته نگاه یک مسلمان حقیقی نیست.

این قاری بین‌المللی قرآن کریم به مهجوریت قرآن در بسیاری از مناطق حتی در شب های قدر و مناسبت هایی از جمله محرم نیز اشاره کرد و افزود: باید همگان نسبت ارتقاء فعالیت های قرآنی چه در بعد کیفی و چه در بعد کمی دغدغه داشته باشند.

شعاعی همچنین تعداد موقوفات قرآنی در سطح کشور را بسیار پایین و ناچیز اعلام کرد و گفت: با این تعداد کم موقوفات نمی توان به درستی پاسخگوی فعالیت سازماندهی و هدفگذاری شده قرآنی بود.

وی ضرورت پرداختن به همه ابعاد قرآن از جمله روخوانی، روانخوانی، تفسیر، تدبر و درک مفاهیم و عمل به قرآن وظیفه یک مسلمان دانست که باید در این راستا اهتمام ویژه ای داشته باشد.
به گزرش رودآور برگزاری کارگاه آموزشی ویژه قاریان قرآن کریم و نیز تلاوت قرآن توسط قاریان نوجوان تویسرکانی از دیگر برنامه های جانبی این مراسم بود.
انتهای پیام/ح

دیدگاه شما