وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 22 تير 1393 ساعت 10:05   |   کد مطلب: 8270
حفظ حجاب و عفاف از سوی مردان و زنان یک ضرورت است
همایش حجاب و عفاف در تویسرکان به همت حوزه مقاومت خواهران و با حضور مربیان و سرگروه های حلقه های شجره طیبه صالحین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار نافع در تویسرکان، حجت الاسلام محمداسماعیل نوری زنجانی استاد حوزه علمیه قم در همایش حجاب و عفاف در شهرستان تویسرکان، با اشاره به آیاتی از سوره مبارک نور، اظهار کرد: در این آیات در راستای رعایت عفاف و حجاب از سوی خداوند متعال دو دستور خطاب به مردان و سه دستور خطاب به بانوان بیان شده است.

وی با بیان اینکه در حقیقت حجاب راهکاری پیشگیرانه است که رعایت آن طبق آیات ۳۰ و ۳۱ سوره مبارکه نور برای مردان و زنان امری ضروری است، افزود: فرو گرفتن چشمان از نگاه به نامحرمان و حفظ عفاف و دامان برای مردان و فرو گرفتن چشمان از نگاه به مردان، حفظ دامان و پوشاندن زینت برای زنان از دستورات تأکید شده در این آیات است.

این استاد دانشگاه افزود: رعایت عفاف و حجاب علاوه بر اینکه برای بانوان نوعی مصونیت اجتماعی به همراه دارد، موجب می شود که بنیان خانواده مستحکم تر شود.

نوری زنجانی به سابقه رخنه استکبار جهانی در جوامع اسلامی برای از بین بردن شخصیت، عزت زن و هویت اسلامی در طول تاریخ اشاره کرد و گفت: استکبار برای از بین بردن استقلال زن و هویت اسلامی به دنبال استعمار حجاب بوده و هست و کسانی همچون رضاشاه قبل از انقلاب در ایران با تقلید کورکورانه و احمقانه از غرب می خواستند زن را به ابزاری در دستان مردان تبدیل کنند.

وی با تأکید بر اینکه نگاه اسلام به زن نگاه ارزشمندانه و عزت نهادن به وجود آنان است، افزود: زن در اسلام از جایگاه والایی برخوردار است و نگاه اباحه گرانه و سطحی به زن چیزی است که دشمنان اسلام به وسیله ابزاری همچون ماهواره ها به دنبال اجرا کردن آن در جوامع اسلامی هستند.

این استاد دانشگاه همچنین با اشاره به استفتائات بسیاری از مراجع راجع به حفظ حجاب و عفاف، گفت: اصل وجود حجاب از ضروریات دین است که اگر کسی منکر آن شود مرتد است و اگر سهوا و از روی بی اعتنایی حجاب و عفاف را رعایت نکند فسق و فساد را برای خود به ارمغان می آورد.

نوری زنجانی با بیان اینکه حفظ حجاب و عفاف امری فطری و عاقلانه است، افزود: اینکه برخی ها با شبهه افکنی رعایت حجاب را محدویت برای زنان می دانند، اشتباه بزرگ و مغلطه گری است چرا که یکی از فلسفه های رعایت حجاب برای حضور زن در جامع بیان شده است.
وی ابراز کرد: اینکه برخی نیز می گویند اگر حجاب از سوی زنان در جامعه رعایت شوند مردان حرصیتر می شوند نیز حرف عاقلانه ای نیست چراکه تزلزل در بنیاد خانواده و فروباشی اساس و پایه های آن در غرب، همه و همه به دلیل عدم رعایت حفظ و حجاب در آن جوامع به وجود آمده است.

این استاد حوزه و دانشگاه امنیت، آرامش و عزت و استقلال جامعه اسلامی را در گرو اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب و رعایت آن در جامعه دانست و عنوان کرد: گرچه خود نمایی لازمه وجود زن وامری فطری است که برای تحکیم بنیان خانواده لازم است اما هنگامی که از حد تعادل خارج شود تبدیل به معضل شده و جامعه را به دردسر می اندازد.

نوری زنجانی با اشاره به اینکه برای داشتن جامعه ای با معیار های اسلامی باید از دوران کودکی و درون خانواده شروع کرد، از زنان و مادران ایران اسلامی خواست برای ساختن جامعه اسلامی پاک، سالم، امن و آرام بر حفظ و رعایت حجاب و عفاف و نهادینه ساختن آن در وجود کودکان خویش از سنین پایین کوشا باشند.

این مراسم به کوشش حوزه مقاومت شهیده سمیه در سالن اجتماعات حوزه علمیه کوثر در تویسرکان برگزار شد.

در پایان بیانیه بسیج جامعه زنان سپاه انصارالحسین(ع) به مناسبت روز ملی عفاف و حجاب قرائت شد که با تکبیر حاضران مورد تأیید قرار گرفت.

دیدگاه شما