وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 22 تير 1393 ساعت 08:25   |   کد مطلب: 8266
تجمع بانوان ملایری به مناسبت روز عفاف و حجاب
بانوان محجبه شهرستان ملایر در روز ملی عفاف و حجاب به راهپیمایی پرداخته و خواسته‎های خود را از مسئولان و مردم در بیانیه ای اعلام کردند.

 حجت الاسلام احد آزادیخواه در همایش عفاف و حجاب با اشاره به اینکه یکی از عوامل ناسازگاری در بین زوج‎های جوانی که به صورت مستقل زندگی می کنند ناآشنا بودن به مسائل زندگی است، اظهار کرد: زن و مردی که هنوز آشنایی چندانی نسبت به یکدیگر ندارند ابتدای زندگی خود را به صورت مستقل آغاز کرده و کسی نیز در کنار آنها نیست که زندگی کردن را به آنها بیاموزد.

وی با بیان اینکه عفاف و حجاب در همه ادیان وجود دارد، افزود: در ایران اسلامی به برکت اسلام بانوان در مجامع مختلف حضور پررنگی داشته و این در حالی است که در ایران باستان زنان اجازه خارج شدن از منزل را نداشتند.

معاون فرهنگی مرکز خدمات طلاب حوزه علمیه قم به وصیت شهدا درباره حجاب اشاره کرد و گفت: امروز بانوان باید به وصیت شهدا که تأکید بسیار زیادی به حفظ حجاب داشته اند عمل کنند.

وی ابراز کرد: در قرآن کریم حجاب و عفاف وظیفه زن و مرد تعریف شده است و این امر تنها به یک جنس تعلق نداشته و وظیفه زنان و مردان حفظ حریم‎ها و حرمت‎ها هستند.

آزادیخواه با بیان اینکه دشمن به دنبال این است که جوانان ایران اسلامی را به کارهای حیوانی مشغول کند، تصریح کرد: امروز بیش از ۳۰۰ شبکه فارسی زبان در حال تخریب فکر جوانان بوده تا آنها را از کسب علم و پیشرفت بازدارد.

وی با اشاره به اینکه تمام تلاش و هدف دشمن جوانان ایرانی هستند، بیان کرد: کارخانه‎های مواد مخدر و مشروبات الکلی در همسایگی ایران ساخته شده اند و اگر این مواد مناسب هستند چرا در نقاط دیگر جهان ساخته نمی شوند.

معاون فرهنگی مرکز خدمات طلاب حوزه علمیه قم فلسفه حجاب را آسان سازی ازدواج، ارتقاء امنیت اجتماعی، اعتماد متقابل زوجین، شکوفایی عقل اجتماعی در مقابل احساس، بالا رفتن ارزش واقعی زن و بهداشت روانی جامعه و کاهش هیجانات جنسی برشمرد.

وی با بیان اینکه بیشتر معضلات جامعه به دلیل دور شدن از فرهنگ عفاف و حجاب است، افزود: در قرآن کریم به حجاب در گفتار، رفتار، پوشش و زینت اشاره شده است و در همه این موارد خداوند رد شدن از خط قرمزهای مشخص شده را برای زن و مرد تعیین کرده است.

آزادیخواه ناامنی در سطح جامعه، بالا رفتن سن ازدواج، سلب اعتماد، افزایش اقدام به طلاق و نگاه ابزاری به زن را از پیامدهای مخرب دوری از عفاف و حجاب بیان کرد.

وی تأکید کرد: بانوان عفیفه و با حجاب باید با زبان نرم فرهنگ عفاف و حجاب را به دیگران ابلاغ کرده و در سطح جامعه این فرهنگ ارزشمند را ترویج دهند.

معاون فرهنگی مرکز خدمات طلاب حوزه علمیه قم با بیان اینکه منفعل بودن برای جامعه دین دار سم است، تصریح کرد: در موضع گیری در مقابل کسانی که از فرهنگ ناب اسلامی دور هستند مراقب باشید و نباید از آنها دوری کرده و به حال خود رها کنید بلکه باید با آنها همراه شده و تا در مسیر فرهنگ عفاف و حجاب قرار بگیرند.

در پایان این همایش شرکت کنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی با شعار مقابله بدحجابی و حفظ حجاب و عفاف به راهپیمایی پرداخته و در پایان با قرائت بیانیه ای حمایت خود را از عفاف و حجاب اعلام کردند.

متن بیانیه به مناسبت روز ملی عفاف و حجاب

امروز یکی از مهمترین محورهای تهاجم فرهنگی در مواجهه با نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش برای تغییر سبک روش زندگی زنان ایران اسلامی در موضوع عفاف و حجاب است که هدف اصلی آن از هم گسیختگی نهاد مقدس خانواده و سست شدن پایه های اعتقادی می باشد.

عفاف و حجاب در اسلام یک مفهوم قطعی در کلام الله است که این روزها توسط برخی افراد کم اطلاع و تأثیر پذیر از فرهنگ غرب به عنوان یک موضوع فرعی و گاهی به عنوان موضوعی غیر قطعی تلقی می شود. این در حالی است که آیات متعدد در خصوص وظایف مردان و زنان برای حفظ عفت عمومی در جامعه اسلامی نازل شده است.

اگرچه جامعه متدینین به ویژه زنان فهیم و معتقد جامعه اسلامی در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب پیشتازند، لکن بخش هایی از دستگاه های مختلف که توسط قانون گذار موظف به فرهنگ سازی در طرح جامع عفاف و حجاب بوده اند تاکنون نتوانسته اند به وظیفه خود در این زمینه به خوبی عمل نمایند و یا با اجرای ناقص و صوری آن بر مصائب این مسیر افزوده اند.

بسیج جامعه زنان سپاه انصارالحسین(علیه السلام) استان همدان ضمن تقدیر و تشکر از زنان و دختران عفیف که با ترویج الگوی فاطمی(علیها السلام) در سطح بین المللی زمینه ساز بیداری اسلامی بوده و رایحه دل انگیز حریت و آزادگی زن مسلمان را در سایه عفاف و حجاب را بر مشام جان بشریت رسانده اند و ضمن گرامیداشت روز ۲۱ تیر روز ملی عفاف و حجاب و قیام خونین مردم علیه کشف حجاب، با پیروی از اندیشه های والای امام راحل(قدس سره) ، تبعیت از فرامین امام خامنه ای(مدظلله العالی) و تجدید پیمان با شهدای والای انقلاب اسلامی ، از تمامی مسئولین و دست اندرکاران طرح عفاف و حجاب و آحاد ملت شهید پرور تقاضا دارد تا با احیاء شعائر دینی و ارزش های اخلاقی و حفظ شئون جامعه اسلامی در رعایت عفاف و حجاب اهتمام ورزند و در امر ترویج اخلاق اسلامی و مصونیت خانوادگی و مقابله با فرهنگ بدحجابی در جامعه به این وظیفه سنگین الهی عمل نمایند.

امید است با تأسی از سرور زنان عالم حضرت فاطمه زهرا(علیها السلام) در اشاعه فرهنگ فاطمی کوشا باشیم. إن شاءالله

دیدگاه شما