وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 21 تير 1393 ساعت 20:36   |   کد مطلب: 8264
بزرگداشت سالروز تولد شیخ الرییس ابوعلی سینا معروف به حکیم هزاره ها که به نام روز همدان نامگذاری شده است موجب به اوج رسیدن شکوه پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین در سطح جهانی می شود.

یکم شهریورماه سالروز تولد حکیم هزاره ها، حجت الحق، شیخ الرییس بوعلی سینا، روز همدان نامگذاری شده است تا بار دیگر با گرامیداشت و تکریم این شخصیت جهانی، نام هگمتانه و اهمیت این شهر تاریخی در تاریخ بشری مطرح شود.

در نشستی که روز شنبه به منظور هماهنگی برای برگزاری باشکوه برنامه های روز همدان در استانداری همدان تشکیل شد، معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان گفت: وجود آرامگاه بوعلی سینا در شهر تاریخی همدان، یکی از شاخص های شناسایی این شهر است.

ˈمحمد ابراهیم الهی تبارˈ افزود: سالروز تولد بوعلی سینا و روز همدان، بهترین فرصت برای حضور شخصیت های برجسته کشوری در همدان و معرفی بیشتر ظرفیت های این استان است .

وی با بیان اینکه برنامه های بزرگداشت سالروز تولد بوعلی سینا که به نام روز پزشک نیز نامگذاری شده است باید برجسته و ویژه باشد اظهار کرد: در این روز می توان عملیات اجرایی دانشکده طب سنتی که احداث آن به تصویب رسیده است را در همدان آغاز کرد.

الهی تبار با بیان اینکه آرامگاه حکیم بوعلی سینا در همدان ظرفیتی ویژه در راستای جذب گردشگر و هموار کننده مسیر توسعه استان است افزود: برنامه روز همدان باید باید با هماهنگی دستگاه های اجرایی ، در حد ملی برگزار شود.

مدیرامور بین الملل بنیاد بوعلی سینای همدان نیز از برگزاری همایش ˈعقلانیت در حکمت سینویˈ در سالروز تولد ابوعلی سینا در همدان خبر داد و گفت: 12 نفر از اساتید سرشناس علمی کشور و جهان در این همایش شرکت خواهند کرد.

ˈتوکل داراییˈ افزود: ترجمه سه کتاب از بوعلی سینا و انتشار ویژه نامه حکمت و معرفت از جمله برنامه های پش بینی شده برای تولد ابوعلی سینا در همدان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان نیز گفت: تجلیل از بزرگان همدان ، ادای احترام به آرامگاه بوعلی سینا ، تقدیر از پزشکان ، برگزاری کنسرت موسیقی و تقدیر از پزشکان ، برپایی شب شعر، برگزاری همایش طب سنتی و گیاهان دارویی از جمله برنامه های پیش بینی شده برای روز همدان در یکم شهریور ماه امسال است.

ˈریحان سروش مقدمˈ با تاکید بر اینکه مسوولان برای برگزاری برنامه های روز همدان به صورت گسترده و موثر عمل کنند افزود: برنامه های ویژه ای به نام هر یک از شهرستان ها به ترتیب در طول هفته اجرا می شود.

روز یکم شهریور ماه روز تولد حکیم ابوعلی سینا است که به نام روز پزشک و روز همدان نامگذاری شده است.

منبع:ایرنا

دیدگاه شما