وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 19 تير 1393 ساعت 12:04   |   کد مطلب: 8239
تاریخ زرین افتخارات ایران اسلامی مزین به نام مبارک هزاران شهید والا مقام است که یاد و مرور خاطرات گرانسنگ مکتب این عزیزان بدون تردید درس آموز است.

همدان دارالمجاهدین مفتخر به حضور پاک هشت هزار شهید والا مقام، امروز به خود می بالد که در فضای روحانی معطر به شمیم عطر شهدا نفس می کشد.

و اینک در تورق این تاریخ پرحماسه برخود لازم دانستیم یادی کنیم از دو برادر شهید سرداران بهروز و عباس کیانیان، باشد که مرور بخشی از زندگی این دو عزیز ، تبرکی گردد بر توشه تکامل زندگی دنیوی ما.

برادر شهیدان ˈبهروز و عباس کیانیانˈ درباره ویژگی این دو شهید روز چهارشنبه به خبرنگار ما گفت: شرکت و حضور مستمر در نمازجمعه مهمترین وصیت نامه شهید بهروز کیانی بود.

ˈمجید کیانیانˈ افزود: بهروز نماز جمعه را یکی از ارکان مهم در حفظ نظام و انقلاب می دانستند و معتقد بودد راه های اعلام همبستگی اسلام و انقلاب شرکت در نمازجمعه و حضور در مساجد است.

وی اضافه کرد: دو برادر شهیدم همواره به جوانان تاکید داشتند که نمازجماعت و نماز جمعه را به خوبی و با شکوه انجام دهند چرا که در این فریضه الهی است که قلب ها متصل شده و کینه ها از میان می رود.

او می گوید: ˈصله ارحامˈ و ˈاحترام به پدر مادرˈ دو تاکید بسیار مهم شهید بهروز کیانی بود و ایشان معتقد بودند که صله ارحام در هر شرایطی باید انجام شود.

این برادر شهید افزود: برادرم بسیار مخلص بودند و به اذعان همه دوستان و آشنایان او شخصیتی فرا زمینی داشت و همین اخلاص او باعث شده بود که الگویی برای شهید عباس که برادر کوچکتر بود، باشد.

وی تصریح کرد: دریافت علوم و معارف روز از مهمترین تاکیدات شهید بهروز بود چرا که او معتقد بود اگر جوانان از دریافت علوم غافل شوند نظامی شکل می گیرد که از داخل تهی خواهد بود.

او افزود: عباس که پنج سال از شهید بهروز کوچکتر بود او را مرید خود قرار داده و از رفتار و سیر و سلوک او الگو برداری می کرد.

برادر شهیدان کیانیان ادامه داد: بعد از شهادت شهید بهروز که خانواده بسیار بی قراری می کردند شهید عباس نیز اصرار به ادامه حضور در جبهه های نبرد را داشتند اما از اشک های پدر و مادر ناراحت بودند.

وی گفت: شهید عباس با نوازش و محبت به پدر مادر، رضایت آنها را برای حضور در جبهه جلب می کردند.

این عضو خانواده شهدا افزود: بعد از شهادت بهروز، عباس که الگو و استاد خود را از دست داده بود دیگر طاقت دوری از برادر بزرگتر را نداشت و برای پیوستن به او شتابزده بود تا اینکه یکسال بعد دعوت حق را لبیک گفت و شربت شهادت را نوشید.

* فرازی از وصیتنامه شهید بهروز کیانیان:

پدر و مادر عزیزم، جانم به فدایتان محبت خدایی اعضای خانواده به خصوص شما والدین از جان عزیزترم در وجودم موج می زند، اطاعت و محبت شما را در لوای محبت و اطاعات پروردگار عالم واجب می دانستم و تلاش فراوان نمودم تا ارزش وجود، زحمات، خود گذشتگی و مراقبت هایتان را بفهمم بالاخره این معنا را درک کردم که پدر و مادر دو موجود و نعمت الهی اند که نمی توان با چشم دنیا بین به قدر و ارزش الهی آن ها پی برد چه رسد به آن که بتوان زحماتشان را جبران کرد، هیهات، شکر گزار از زحمات و تربیتتان هستم. امیدوارم که فرزند قاصرتان را عفو کنید. نه تنها باری از دوش پرتوانتان بر نداشتم بلکه حتی دیدن و نشستن معمولی با شما نیز برای من مقدور نبوده و همیشه از این مطلب تأسف خورده ام.

شهید بهروز کیانیان در سال 1341 دیده به جهان گشود، او دانشجوی کارشناسی دبیری ریاضی در دانشگاه اصفهان بود و همزمان در وزارت اطلاعات و هم قرارگاه جنگهای نامنظم رمضان مشغول به کار بود.

او در 10 اسفند سال 1365 در عملیات کربلای 5 در منطقه شلمچه به شهادت رسید.

*فرازی از وصیت نامه شهید عباس کیانیان:

خداوندا! رضای تو را جویانم و هرگونه که خواهی خواهم خواست.حال اگر پایم قطع شود، دستم قطع شود، نخاعم قطع شود، فقط پیکری غرقه به خون را خواهانم؛آن طور خون از من برود که گناه کرده ام. البته می دانم این قدر خون در بدنم نیست، ولی دوست دارم تمام اعضاء و جوارح گنهکارم شستشو یابد و پاک پیش تو آیم. آمین یا رب العالمین.

لازم به ذکر است که شهید عباس کیانیان وصیت نامه جداگانه ای ننوشته و فقط قبل از شهادت در یادداشتی می نویسد: وصیت نامه من همان وصیت نامه برادر شهیدم که جانم به فدایش باد و خدا وصلم را به او نزدیک گرداند می باشد و هروقت خواستید آن را تکثیر کنید اسم هردوی ما را روی آن بنویسید.

شهید عباس کیانیان هم در سال 1346 متولد شده بود و دانشجوی رشته مهندسی عمران در دانشگاه تبریز بود که در 26 دیماه سال 1366 در مائوت عراق در عملیات بیت المقدس 2 به شهادت رسید.

منبع:ایرنا

دیدگاه شما