وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 17 تير 1393 ساعت 14:12   |   کد مطلب: 8214
به مناسبت آغاز فعالیت های تابستانه دانش آموزان و به منظور غنی سازی اوقات فراغت آنان کانون های تابستانی شهرستان تویسرکان با حضور مدیر آموزش و پرورش تویسرکان، معاون پرورشی، کارشناس ارزیابی عملکرد و روابط عمومی ای اداره افتتاح شد.

جواد اسدبگی مدیرآموزش وپرورش تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار رودآور، با بیان این که برنامه های امسال با شعار “هر دانش آموز، یک مهارت” طرح ریزی شده است، اظهار کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته امسال بیش از ۹ پایگاه تابستانی در سطح شهرستان فعالیت می کند که هنرستان های فنی و حرفه ای، مراکز اصلی برای تحقق شعار هر دانش آموز یک مهارت می باشند.

وی با بیان این که انتظار داریم دانش آموزان در این ۹پایگاه حضور صد درصدی داشته باشند، گفت:کار فرهنگی بزرگ ترین کار در نظام جمهوری اسلامی و توجه به فرهنگ از دغدغه های مسئولان نظام است.

 مدیر آموزش و پرورش تویسرکان افزود: دو کانون قرآنی برای دانش آموزان پسر و دختر ابتدایی، یک کانون با رویکرد جزءخوانی در مسجد جامعه تویسرکان، پایگاه قرآنی کانون قرآن برای دانش آموزان دختر، دو پایگاه فرهنگی تربیتی کانون بعثت و امام خمینی(ره) به ترتیب برای پسران و دختران، یک پایگاه اردویی در اردوگاه باقریه و پایگاه مجتمع شهید امیدفر برای کلاس های ورزشی پذیرای دانش آموزان تویسرکانی هستند.

اسدبگی کلاس های والیبال، بستکبال، ورزش های رزمی، ژیمناستیک، ایروبیک و ساختار قامتی را برخی از کلاس های ورزشی اعلام کرد و افزود: در کانون های فرهنگی تربیتی نیز روخوانی و روان خوانی قرآن، قصه گویی، نقاشی، کامپیوتر و زبان آموزش داده می شود.

وی با بیان این که قرآن مهم ترین بحث در کار فرهنگی است و امسال نیز آغاز فعالیت کانون های دانش آموزی با ماه مبارک رمضان مصادف شده است، ابراز کرد: برای ماه مبارک رمضان برنامه های ویژه ای همچون برگزاری جلسات قرآن در تمام مساجد داریم.

مدیر آموزش و پرورش تویسرکان عنوان کرد: منظور از عمل صالح که در قرآن به آن اشاره شده است، کار کردن،تلاش و کوشش است، در بحث عمل صالح نیز باید به کار فرهنگی توجه شود و منظور از کار فرهنگی ارتباط راسخ است که در این صورت باید از همه علم ها برخوردار باشیم.

اسدبگی افزود: دانش آموزان درکلاس های تابستانه مهارت هایی همچون تعاون، ایثار، احترام به حقوق دیگران، نوع دوستی و مدیریت را تجربه می کنند.

وی تصریح کرد: در حقیقت دانش آموزان با یادگیری این مهارت ها و به کار گیری در زندگی شخصی و اجتماعی خود و انتقال آن به دیگران خود را برای مدیریت و مؤثر بودن در آینده به عنوان نسلی پویا و کوشا آماده کنند.

مدیر آموزش و پرورش تویسرکان از مدیران و مربیان پایگاه ها خواست که در همه برنامه های خود در کار با دانش آموزان آموزه های اسلامی و دینی را که راهگشایی برای همه جوامع است سرلوحه کار خود قرار دهند. 

 

دیدگاه شما