وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 16 تير 1393 ساعت 13:05   |   کد مطلب: 8196
با فرا رسیدن فصل تابستان و تعطیلی مدارس و به منظور غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان، کانون های تابستانی کمیته امداد امام خمینی (ره) تویسرکان با حضور جمعی از مسئولان و 250 دختر و پسر تحت پوشش این نهاد افتتاح شد.

یحیی خورشید خانی معاون فرماندار تویسرکان در مراسم افتتاحیه کانون های تابستانی این شهرستان که با حضور کارشناسان فرهنکی کمیته امداد استان برگزار شد، اظهار کرد: هر گونه فعالیت در امور فرهنگی به عنوان سرمایه گذاری محسوب می شود و زمینه ارتقای دانش و اطلاعات افراد تحت پوشش و خانواده های آنان را به دنبال دارد.
با تأکید بر اینکه مربیان کانون ها باید تمام تلاش خود را بگذارند تا اوقات پرنشاط، هیجان آور و شادی برای دانش آموزان در کلاس های ایام تابستان فراهم شود، افزود: به حقیقت این افراد دارای استعدادها و ظرفیت های بیشماری هستند که می توان با یک برنامه ریزی منسجم در طول سال و به ویژه در راستای پر کردن اوقات فراغت آنان زمینه های رشد و ارتقای آنان را فراهم کرد.
محمدعلی ناصری مسئول توسعه و مشارکت های مردمی کمیته‌ امداد تویسرکان نیز اظهار کرد: این نهاد درصدد است تا با نشاط و شادابی مضاعف بخشیدن به دانش آموزان تحت حمایت، آنان را برای دست یافتن به موفقیت در مدارج بالای معنوی، تحصیلی و علمی یاری کند.
وی هدف از برگزاری کانون های تابستانی را تربیت دینی، ترویج فرهنگ جهادی، مشارکت جمعی، آموزش مهارت های فنی و حرفه ای، ارتقاء سطح توانمندی دانش آموزان عنوان کرد و افزود: امروز دو کانون برای ۲۵۰ دانش آموز پسر و دختر افتتاح می شود و آنان از مباحثی شامل کلاس‌های فنی و حرفه‌ای با اخذ گواهی‌نامه مهارت، کامپیوتر، دینی و اعتقادی، هنری و برنامه‌های فرهنگی و ورزشی در این کانون ها بهره مند می شوند.
این مقام مسئول ابراز کرد: هدف تعالی برگزاری این کانون ها پرورش بر اساس آموزه های دینی و فرهنگ اسلامی است و بی تردید هر دانش آموز با حضور در این دوره ها می تواند آینده خود را تضمین کند.
ترکاشوند کارشناس فرهنگی کمیته امداد استان همدان نیز با بیان اینکه در راستای تزکیه نفس کانون‌های فرهنگی و تربیتی شامل نوع کانون موقت، دائم و پیروان ولایت راه‌اندازی شده اند، افزود: ارتقای سطح دین باوری و معارف اسلامی و مسائل علمی و دانشی دانش آموزان و دانشجویان از وظایف این نهاد است.
وی برگزاری کانون‌های فرهنگی و تربیتی دائم، موقت در تمام استان در قالب ۱۹ کانون برای ۴ هزار و ۹۶۰ نفر، برگزاری برنامه‌های فرهنگی و تربیتی برای جوانان پیروان ولایت در ۲۸ کانون برای هزار نفر، برگزاری اردوهای اعزامی کشوری هم برای دانش‌آموزان و دانشجویان و هم برای خانواده‌ها را از جمله این برنامه‌ها عنوان کرد.
کارشناس فرهنگی کمیته امداد استان همدان همچنین به برگزاری اردوهای اعزامی کشوری و استانی برای غنی‌سازی اوقات فراغت تعدادی از مددجویان اشاره و ابراز کرد: جشنواره‌های قرآنی، مسابقات اذان و ورزشی و هنری نیز به عنوان بخشی دیگر از برنامه‌های کمیته امداد به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان زیرپوشش در تابستان امسال برگزار می شود.
ترکاشوند با بیان اینکه هشت هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز و دو هزار و ۵۵۰ دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی استان هستند، افزود: کلاس‌های کانون کمیته امداد امام خمینی(ره) در بخشهای قرآنی، فرهنگی و هنری، ورزشی، حرفه آموزی است.
وی با اشاره به اینکه یکی از رسالت‌های بزرگ کمیته امداد امام خمینی(ره) برنامه ریزی برای پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان و دانشجویان است، افزود: در این زمینه کلاس های بوستان ولایت در تابستان برای دانش آموزان تشکیل می شود.
برگزاری تواشیح و مسابقه قرآنی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

دیدگاه شما