وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 13 تير 1393 ساعت 18:18   |   کد مطلب: 8137
امام جمعه همدان خطاب به مسعود بارزانی:
پس چرا دوست و دشمن خود را نمی‌شناسی؟!
خطاب به مسعود بارزانی، پس چرا دوست و دشمن خود را نمی‌شناسی؟!
امام جمعه همدان خطاب به رهبر حزب دموکرات کردستان عراق اظهار کرد: اگر تو مستقل شوی هم روز خوبی نخواهی داشت و نخواهند گذاشت کردستان مستقل شکل گیرد پس چرا دوست و دشمن خود را نمی‌شناسی؟!

به گزارش نافع، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی در خطبه‌های نماز جمعه همدان ضمن گرامیداشت 15 تیر روز سفر تاریخی و به یادماندنی رهبر معظم انقلاب به همدان اظهار کرد: وظیفه همگان است که دهمین سالگرد سفر پرخیر و برکت رهبری را ارج نهند و به عنوان روز عطف در تاریخ به آن توجه داشته باشند. 

وی تصریح کرد: در اجتماع مردم همدان در استقبال باشکوه از مقام عظمای ولایت بنده نخستین نیاز همدان و استان‌های غرب کشور را راه‌آهن برشمردم که اکنون کار راه‌آهن رو به اتمام و ریل‌گذاری آن در حال انجام است.

نماینده ولی فقیه در همدان تأکید کرد: از مسئولان انتظار داریم تمام پروژه‌های سفر رهبری را برآورد کنند تا همه انجام شده باشد و شاهد ماندگاری برکات این سفر در همدان باشیم.

وی با اشاره به گردهمایی سالروز سفر مقام معظم رهبری به همدان خاطرنشان کرد: رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی این روز تاریخی کوشا باشند چراکه در این آشفته بازار هر چه داریم از برکت ولایت فقیه است.

محمدی در بخش دیگری از سخنانش به نقش تأثیرگذار ولایت فقیه در جوامع مختلف اشاره کرد و گفت: کشور مصر با وجود انقلاب مردمی، به علت نبود رهبر و پیشوا هنوز مشکل دارد.

وی با تأکید بر اینکه اگر مقام اجتهاد و راهنمایی‌های آیت‌الله سیستانی در عراق نبود، اکنون عراق وضعیت بدتری داشت، گفت: یکی از مسائلی که امروز در وضعیت عراق نگران‌کننده است، تجزیه این کشور است.

نماینده ولی فقیه در همدان تصریح کرد: قدرت‌های استکباری آمریکا و اروپا برای اینکه کشورهای اسلامی را خرد کرده و بشکنند به دنبال تجزیه آنها هستند تا راحت‌تر به اهداف خود برسند.

وی ادامه داد: در این وضعیت آشفته عراق، نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق از این موضوع خوشحالند.

محمدی خطاب به مسعود بارزانی رهبر حزب دموکرات کردستان عراق اظهار کرد: اگر تو مستقل شوی هم روز خوبی نخواهی داشت و نخواهند گذاشت کردستان مستقل شکل گیرد پس چرا دوست و دشمن خود را نمی‌شناسی؟!

خطیب جمعه همدان بیان داشت: اکنون آل سعود 30 هزار سرباز را در مرزهایش مستقر کرده تا در صورت فرار داعش، به کشور عربستان نرود پس مردم مظلوم عراق چه باید کنند.

وی با تأکید بر اینکه مسلمانان باید بیدار باشند، اظهار کرد: در هشت سال دفاع مقدس 45 کشور با جمهوری اسلامی ایران جنگیدند و نتوانستند کاری کنند، اما اکنون آمریکا و اسرائیل با داعش به دنبال فتح کشورهای اسلامی هستند که البته این هم ناشدنی است.

محمدی با اشاره به اینکه دیروز رئیس جمهور آمریکا و پادشاه عربستان بر تغییر دولت عراق تأکید کرده‌اند، اظهار کرد: وقتی مردم عراق انتخابات صددرصد سالمی برگزار کرده و 300 نماینده را برگزیده و این نمایندگان نیز نخست وزیر را انتخاب کرده‌اند، چطور باید این را کنار گذارده و دولت دیگری انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه اکنون ارتش عراق داعش را سرکوب کرده و عاقبت کار روشن است، افزود: داعش دیگر راه فرار ندارد چرا که عربستان هم آنها را به کشورش راه نمی‌دهد و این گروهک باید از اسرائیل پناه بگیرد.

*میراث روزه‌داری حکمت است

امام جمعه همدان در بخش دیگری از سخنانش به برکات ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: برداشت‌های انسان‌ها از این ماه بزرگ محدود است و هر کسی با توجه به ظرف وجودی خود از آن بهره‌مند می‌شود.

وی با بیان اینکه روزه‌داری سپر آتش است، بیان داشت: آنهایی که در ماه رمضان روزه بگیرند در روز قیامت احساس گرما نخواهند کرد.

محمدی تصریح کرد: میراث روزه‌داری حکمت، میراث حکمت معرفت و میراث معرفت یقین است که با توجه به اینکه ما شیعه علی (ع) بوده و علی (ع) در اوج یقین است نباید در شک و شبهه زندگی کنیم.

وی در پایان سخنانش عملکرد نیروی انتظامی را در برخورد با روزه‌خواری در انظار عمومی مطلوب دانست و گفت: نیروی انتظامی در مبارزه با فسق و فجور تلاش بسیاری دارد

دیدگاه شما