وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 21 شهريور 1402 ساعت 09:24   |   کد مطلب: 43264
سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند گفت: برای کشف معبد لائودیسه در منطقه دوخواهران اخیرا سه گمانه‌زنی دیگر در حوالی این محله انجام شد.

به گزارش نافع،محمد احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: بر اساس لوح پیدا شده چند سال پیش در محله دوخواهران که یکی از مناطق قدیمی نهاوند است مشخص شد محل معبد در این منطقه قرار دارد که برای کشف آن تاکنون چندین مرحله حفاری زیر نظر کارشناسان میراث فرهنگی انجام گرفته که نتایج مثبتی از آن به دست نیامده است. 

وی افزود: منطقه دوخواهران یکی از محلات قدیمی نهاوند است که چندین سال است به واسطه قرار گرفتن معبد در آنجا مجوز ساخت و ساز به ساکنین داده نمی‌شود و همین مساله نگرانی‌هایی را به لحاظ فرسوده بودن اماکن مسکونی برای ساکنان منطقه ایجاد کرده است. 

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند با بیان اینکه تلاش کردیم به منظور تعیین تکلیف ساکنین منطقه طی سال‌های اخیر حفاری‌های را انجام دهیم تا وضعیت آن مشخص شود گفت: در این راستا طی چند روز گذشته سه گمانه‌زنی جدید در فاصله چند صد متری محوطه لائودیسه انجام گرفت که هدف آن در راستای کلیت کشف معبد لائودیسه بوده که متاسفانه نتیجه‌بخش نبوده است.

وی گفت: علاوه بر تلاش برای کشف معبد لائودیسه هدف ما این است که وضعیت منطقه را مشخص کرده و مجوز ساخت و ساز را به مالکان و ساکنین در حریم معبد بدهیم.

احمدی افزود: در گمانه‌زنی جدید که اخیرا انجام شد بخش دیگری از حریم معبد آزاد شد و بر اساس آن مجوز ساخت و ساز در بخشی از محدوده معبد به متقاضیان داده می‌شود. 

وی گفت: در صورت تامین اعتبار ادامه گمانه‌زنی و حفاری برای کشف معبد لائودیسه در سال آینده انجام می‌شود که البته به احتمال زیاد این آخرین گمانه‌زنی‌ها خواهد بود و پس از آن منطقه برای ساخت و ساز آزاد می‌شود.

پایان پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما