وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 6 شهريور 1402 ساعت 10:13   |   کد مطلب: 43218
مدیرکل اوقاف استان همدان گفت: دشمنان با اقداماتی که انجام دادند، حماقت کردند و باعث شدند مردم هوشیاری پیش از پیش پیدا کنند.

حجت‌الاسلام حاجی‌زین‌العابدینی در گفت و گو با خبرنگار ما با عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری آل الله، به ویژه حضرت سیدالشهدا (ع) گفت: دشمنان از بدو اسلام همیشه مخالف نظام مقدس اسلامی بودند، اما با مطالعه تاریخ و بررسی رویدادها نتیجه آن چیزی که بوده حاصل نشده است.

وی افزود: ممکن است در برهه‌هایی کارشان یک مقداری سمت جلو رفته باشد، اما اینکه بتوانند اصل نظام اسلامی را دچار مشکل کنند، خوشبختانه موفق نبودند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: نمونه‌های بارز دشمنی‌ها را در بدو اسلام و بعد از آن دیدیم.

حاجی‌زین‌العابدینی ادامه داد: در زمان انقلاب، دشمن همواره دشمنی خود را انجام داده، پیگیر این بودند که نظام اسلامی را دچار مشکل کنند، در قبل از اسلام هم همین بوده است.

وی گفت: در زمان حکومت پهلوی، مخالفت‌های شدیدی با برگزاری روضه‌ها و عزاداری اهل بیت، به ویژه حضرت سیدالشهدا (ع) داشتند و دنبال این بودند که منابع مالی علما و بزرگانی که متولیان برگزاری مراسم عزاداری بودند را قطع کنند تا نتوانند کاری کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: واقفین خیراندیش با ایجاد وقف‌ها، روضه‌خوانی سیدالشهدا (ع) با این مقابله کردند که نشان دهنده فهم و درک و درایت مردم است.

زین‌العابدینی افزود: در بعد از انقلاب هم با آغاز جنگ تحمیلی، دشمنی‌ها ادامه پیدا کرد تا رسیدیم به سال‌های اخیر که با این حملات تروریستی داعشی که در واقع انجام می‌دادند، در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی و حرم حضرت امام (ره)، اگر تاریخ‌های این‌ها را نگاه کنیم، می‌بینیم یا قبل از اجتماع عظیم اربعین بوده یا بعد از آن بوده است.

وی ادامه داد: این انسجام و اتحاد و بیداری اسلامی که به برکت خون حضرت سیدالشهدا (ع) و درایت مدیریت مقام معظم رهبری و سربازان واقعی نظام اسلامی، به ویژه شهید بزرگوار سردار سلیمانی و سردار همدانی و دیگر عزیزان مدافع حرم، این اقدامات و تلاش‌های دشمن با شکست مواجه شد.

مدیرکل اوقاف استان همدان با اشاره به اینکه دشمنان دنبال این بودند که مردم دلسرد شوند از شرکت در برنامه اربعین، افزود: براساس آمار و ارقام امسال نسبت به سال گذشته بالغ بر یک میلیون نفر افزایش ثبت‌نامی برای شرکت در اجتماع بزرگ اربعین داشتیم.

وی گفت: امسال مردم استقبال عظیمی در دهه محرم، مجالس عزاداری و روضه خوانی ها همچنین در بحث اربعین داشتند که این نتیجه، اقدامات دشمن را خنثی کرد و نگذاشتند دشمن به نتایج مطلوب خود برسد.

زین‌العابدینی با اشاره به اینکه همواره یکی از خطوط قرمز مردم اهل بیت عصمت و طهارت هستند، افزود: مردم ما مردم فهیمی هستند، حسین دوست و علی دوست هستند.

مدیرکل اوقاف استان همدان ادامه داد: مردم با هر نظری و ایده و تفکری و با اختلاف سلیقه ای که دارند با اتحاد و انسجام در یک جبهه با دشمن مقابله می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما