وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 10 مرداد 1402 ساعت 07:08   |   کد مطلب: 43094
معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار همدان:
ایستگاه های صلواتی اربعین حسینی امسال از سال گذشته بهتر خواهد شد
معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار از کمیته راه و حمل و نقل خواست تعیین محل موکب ها،اصلاح هندسی گردنه اسد آباد،جاده نهاوند به کرمانشاه و شیرین سو را در دستور کار داشته باشد.

به گزارش نافع، حسن رضانیا در جلسه بررسی مسائل و مشکلات ایستگاه های صلواتی اربعین حسینی اظهار کرد:  مسائل و چالش های زائران اربعین باید در کمیته های کارشناسی بررسی و حتما موارد اختلافی پیش آمده بین دستگاه ها حل شود.

وی افزود: ایستگاه های صلواتی اربعین حسینی امسال نسبت به سال گذشته از کیفیت بهتری برخودار خواهند بود.

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: از کمیته راه و حمل و نقل درخواست محل موکب ها،اصلاح هندسی گردنه اسد آباد،جاده نهاوند به کرمانشاه و شیرین سو همچنین نور گردنه اسد آباد،اصلاح علائم و تابلو های راهنمایی و رانندگی و خط کشی جاده ها،خصوصا در گرنه اسد آباد را در دستور کار داشته باشد.

وی با اشاره به راه اندازی وآماده کردن نور گردنه اسدآباد افزود:  با توجه به ضعف جدی و دید ناکافی رانندگان در شب،تامین اتوبوس موقت برای مسافران در راه مانده به خاطر نقص ،اعطای مجوز برای ساخت ایستگاه های صلواتی در بین مسیر خصوصا لالجین،مهاجران،کوریجان و پیشخور بعداز بررسی در کمیته مربوطه را تقاضامندیم.

رضانیا گفت: نیرو انتظامی معرفی سامانه ۳۱۳۸به زائران و تعیین تکلیف تردد وسایل نقلیه سنگین و ترافیکی در ایام پیک،استقرار جاده ای و انتظامی عوامل پلیس در اطراف ایستگاه های صلواتی و جاده ها ،برخورد با سو استفاده کنندگان از احساسات دینی مردم را در دستور کار داشته باشد.

وی افزود: کمیته هلال احمر آمادگی برای تامین چادر های گروهی ، تامین و اختصاص پتو به ایستگاه های صلواتی را در دستور کار قرار دهد.

رضانیا از کمیته جهاد کشاورزی، سازمان صمت و اداره غله تامین مایحتاج اولیه دستگاه های صلواتی از جمله نان و آرد تامین و اختصاص گوشت تامین همچنین اختصاص اقلام خوراکی و کشاورزی را درخواست کرد.

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار ادامه داد:کمیته اوقاف و امور خیریه بازسازی سرویس های بهداشتی بین راهی مساجد و بقاع متبرکه، تهیه سرویس بهداشتی و دوش حمام برای ایستگاه های صلواتی توزیع کمک های اوقافی به ایستگاه ها با هماهنگی ستاد مردمی خدمتگذاران اربعین را انجام دهند.

وی با اشاره به تعامل مخابرات در اختصاص اینترنت رایگان به زائران اربعین گفت: تامین ۱۰ خط تلفن جهت سامانه ۳۱۳۸ به زوار اختصاص داده شده است تا این سامانه پاسخگوی نیاز زائران باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما