وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 12 آبان 1394 ساعت 14:17   |   کد مطلب: 17041
امکان نفی مبارزه با استکبار و استکبارستیزی از انقلاب اسلامی وجود ندارد و اگر بخواهیم از انقلاب بدون استکبارستیزی حرف بزنیم؛ یک انقلاب مرده است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان همدان در گفتگوی اختصای با "نافع" افزود: موضوع نفی ذلت و سلطه و تسلیم شدن در برابر طاغوت ها و مستکبران جزء شعارهای محوری اباعبدا...(ع) بود که در انقلاب اسلامی ایران نیز مورد تأکید قرار گرفت.

حجت الاسلام مصطفی رستمی ادامه داد: درواقع استکبار ستیزی، منطق قرآنی، حسینی وانقلابی است که بر مظاهر و تولیدات انقلاب مانند قانون اساسی نظام نیز تأثیر گذاشته و بر حمایت از مظلومان و مقابله با مستکبران تأکید دارد.

وی با اشاره به اصرار برخی عناصر داخلی برای حذف شعار "مرگ بر آمریکا" تصریح کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی، دو خط فکری، یکی با عنوان "سازش" با نگاه چالش ایجاد نکردن با قدرت های مسلح و دیگری "خط امام(ره)" که بر ایستادگی بر آرمان ها و مقاومت تأکید دارد؛ وجود داشته و گفتمان ها و  جریان های سیاسی مختلفی بر اساس این دو نگاه شکل گرفته که تا امروز نیز ادامه دارد، اما از آن جا که استکبار ستیزی از محوری ترین شعارهای انقلاب اسلامی و اساس شکل گیری انقلاب اسلامی براساس نهضت اباعبدا... الحسین(ع) است؛ امسال نیز شعار "مرگ بر آمریکا" که نماد مبارزه با استکبار است با قدرت سر داده می‌شود.

حجت الاسلام رستمی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانشجویان گفت: ایشان بر ادامه استکبارستیزی پس از برجام و توفق هسته ای تأکید داشته و اعلام کردند که "اگر

دست از استکبار ستیزی برداریم؛ دست از قرآن برداشته ایم و استکبار و مصداق کاملش که آمریکا است باید در لبه حمله و هدف مبارزه و نقد نیروهای انقلابی باشد".

امام جمعه مریانج خاطرنشان کرد: پس از برجام، آمریکا با هدف زدودن وجه سلبی انقلاب که مبارزه با مظاهر کفر، شرک، طاغوت و استکبار است؛ تلاش کرده و هدفش، کند کردن تیغ مبارزه است تا جامعه ای تشکیل شود که در برابر دشمنی دشمنان، از دست دادن منافع ملی و نفوذ آمریکا و تأکید بر مواضع انقلاب اسلامی حساسیت نداشته باشد.

حجت الاسلام رستمی اظهار کرد: امروز تلاش برای بزک کردن چهره آمریکا در دستور کار رسانه های تبلیغی دشمن و مزدوران داخلی است و در چنین شرایطی، حساسیت مبارزه با آمریکا  و سر دادن "مرگ بر آمریکا" بیش از هر سال احساس می شود.

وی با بیان اینکه امسال باید کوبنده تر از هر سال بر ضد ظلم و استکبار فریاد سر دهیم، تصریح کرد: امسال وضعیت جدیدی به نام "برجام" داریم و تعدادی غافل و مزدور داخلی تصور می کنند که " برجام"، نقطه پایان انقلاب و ورود ایران به حوزه بلوک مستکبر و نفوذ آمریکا است.

 حجت الاسلام رستمی با تأکید بر جلوگیری از چنین موضوعی خاطرنشان کرد: ه مه کسانی که دل در گرو امام حسین(ع)، انقلاب، شهدا و گفتمان مقاومت دارند باید متوجه باشند که دشمن اصلی انقلاب و نظام، آمریکا بوده و "مرگ بر آمریکا" حذف ناشدنی است.

پایان پیام/م.ت

دیدگاه شما